خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زنجان:

حامیان بیش از 4 میلیارد به ایتام کمک کردند

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۳۵۲

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، گفت: میزان کمک حامیان به ایتام طی سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۳۱۱ هزار ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، رضا حسنلو معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان امروز چهارشنبه (25فروردین) با اعلام این خبر، گفت: خانه انفاق احسان و نیکوکاری در راستای تسهیل امور خیرین ایجاد شده و خوشبختانه کارکرد خوبی در جلب و جذب مشارکت‌های مردمی داشته است.

وی با اشاره به اینکه خانه انفاق در مرکز شهر زنجان واقع شده و در مدت فعالیت خود کارکرد مطلوبی در جذب حامیان داشته است، تصریح کرد: یکی از عمده طرح‌های اجرایی در خانه انفاق طرح اکرام ایتام است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰۷ حامی در قالب طرح اکرام ایتام جذب و این حامیان کفالت ۳۴۴ یتیم را قبول کردند، افزود: میزان کمک حامیان به ایتام طی سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۹۲ میلیون و ۳۱۱ هزار ریال بود.

حسنلو با اشاره به اینکه سال قبل در قالب طرح طاها (تامین آتیه ایتام از طریق بیمه عمر) نیز کفالت هشت یتیم به ۶ حامی واگذار شد، تصریح کرد: میزان کمک حامیان در این طرح ۱۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال بود.

وی با بیان اینکه سال قبل چهار حامی در قالب طرح آزادسازی زندانیان جذب شد، اضافه کرد: میزان کمک در این طرح ۱۲۱ میلیون و ۹۴۴ هزار ریال بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین میزان کمک‌های مردمی در قالب فطریه عام را ۱۰۷ میلیون و ۷۸۳ هزار ریال اعلام کرد و گفت: همچنین سال قبل میزان فطریه سهم سادات ۸ میلیون ریال و میزان کفارات جمع‌آوری شده ۱۰۹ میلیون و ۶۸ هزار ریال بود.

حسنلو در ادامه گزارشی از نحوه اجرای طرح صدقات در خانه انفاق ارائه کرد و افزود: مشارکت مردم در این طرح نیز چشمگیر است و سال قبل ۲۶۲ صندوق کوچک در این طرح توزیع شد.

وی همچنین از توزیع یک صندوق بزرگ خبر داد و اظهار کرد: سال قبل در این طرح ۱۳۵ میلیون و ۲۹۷ هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان تعداد حامیان جذب شده در قالب طرح شفا ( کمک به بیماران)  را ۱۳ حامی با قبول کفالت ۱۳ بیمار اعلام کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح ۱۹۲ میلیون و ۹۳۲ هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شد.

حسنلو با اشاره به اینکه سال گذشته ۶ حامی کفالت ۹ مددجو را در طرح کوثر (کمک به ازدواج مددجویان) قبول کردند، اظهار داشت: میزان کمک‌های مردمی در این طرح طی سال گذشته ۲۲۲ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال بود.

وی با اشاره به اینکه سال قبل در قالب طرح رضوان (کمک به تامین مسکن مددجویان) چهار حامی به چهار خانوار مددجو کمک کردند، افزود: میزان کمک حامیان در این طرح ۶۸ میلیون و ۴۸۵ هزار ریال بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در پایان با تقدیر از مشارکت حامیان در طرح‌ها اجرایی کمیته امداد افزود: امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت بیش از پیش حامیان در این طرح‌ها باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز