خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

سفیر فنلاند با استاندار زنجان دیدارکرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۰۷۰

استاندار زنجان ، در دیدار سفیر فنلاند گفت: مبادلات اقتصادی می‌تواند از طریق بنادر شمالی با باکو و یا بندر آستارخان انجام و از طریق راه آهن به فنلاند ارسال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید  انصاری استاندار زنجان، امروز شنبه (28فروردین) در دیدار با هری کمرانین، سفیر کشور فنلاند ، در زنجان حضور وی را عاملی در جهت گسترش ارتباطات فی ما بین دانست و گفت: استان زنجان را یکی از استان‌های صنعتی و کشاورزی کشور برشمرد .

انصاری با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان زنجان گفت: صنایع برق، معدن، نساجی و فولاد از جمله پتانسیل های قابل توجه منطقه است که چشم انداز همکاری های طرفین را فراهم می سازد.

استاندار زنجان در این خصوص ادامه داد: در بخش کشاورزی بیش از 75 درصد محصولات بعنوان مازاد بر مصرف استان است که شامل محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی پروری میباشد که به سایر استانها صادر می شود.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه فنلاند کشوری با ظرفیت های خوب IT و فناوری اطلاعات است گفت: با توجه به اینکه استان در بخش صنعت برق جزو استان‌های سرآمد و برتر است و با برنامه های پیش رو در بحث IT و فناوری اطلاعات چشم انداز خوبی برای استان رقم خواهد خورد و از این شاخص ها می توان در تعاملات استان و فنلاند بهره جست.

استاندار زنجان جاذبه های گردشگری و وجود میراث فرهنگی و آثار تاریخی و موضوع اکوتوریست را از دیگر عوامل این ارتباطات دانست.

استاندار زنجان، همچنین  مسیر دریایی و ریلی را مهمترین راه دسترسی استان با فنلاند خواند و گفت: مبادلات اقتصادی می تواند از طریق بنادر شمالی با باکو ویا بندر آستارخان انجام و از طریق راه آهن به فنلاند ارسال شود.

انصاری در ادامه به گسترش تعاملات ایران و فنلاند نیز اشاره داشت و گفت: در طول یکسال گذشته 6 هیأت فنلاندی در سطح وزیر و معاون وزیر به ایران آمده اند و حجم مبالات اقتصادی در کشور نیز از 25 میلیون دلار به 90 میلیون دلار افزایش یافته است که نشان از سرعت گرفتن چشم انداز مطلوب همکاری سال های گذشته را نوید می دهد.

هری کمرانین سفیر کشور فنلاند نیز در این جلسه با تمجید از طبیعت زیبای استان زنجان ، چشم انداز همکاری های ایران و فنلاند را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: دیدار وزیر امور خارجه از ایران و حضور وزیر تجارت خارجی با همراهی حدود یکصد نفر از تجار یکی بزرگترین سفرهای تاریخی هیأت های تجاری کشور فنلاند است.

کمرانین عنوان داشت: تجار، مردم و سیاستمداران  فنلاندی همواره خواهان افزایش ارتباطات با ایران هستند. وی افزایش همکاری فرهنگی در کشور را نیز رو به گسترش خواند و گفت: همکنون از طریق شهرداری تهران در پارک ملت  نماد کشور فنلاند نصب و برای اولین بار شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی ترجمه شده است.

سفیر فنلاند در پایان ویژگی های فنلاند را صرفا در تولید محصولات همچون نوکیا ندانست و گفت: فنلاند دارای ظرفیت بالایی در صنایع پزشکی، کشتی سازی است و هم اکنون 50 درصد کشاورزان آرژانتین و برزیل از صنعت کشاورزی فنلاند استفاده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز