خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در زنجان مطرح کرد:

لزوم روان‌سازی برخی مقررات و قوانین دست و پا گیر در حوزه اشتغال

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۸۵۲

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به لزوم روان سازی برخی مقررات و قوانین دست و پا گیر در حوزه اشتغال گفت: ساز و کارهای قانونی مربوط به امور اشتغال در کشور باید به گونه‌ای باشد که هم برای سرمایه گذار و هم برای کارگر صرفه و صلاح در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت الله علی خاتمی امروز دوشنبه (6اردیبهشت) در دیدار با نمایندگان جامعه کارگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری، یکی از مسائل و مشکلات چالش برانگیز کشور است، اظهار داشت: امروز به دلیل شرایط جهانی و نیز مشکلاتی که دشمنان نظام برای کشور ایجاد کرده اند، شاهد رکود و افزایش بیکاری در جامعه هستیم.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه چند سالی است که محور شعارهای سال رهبر معظم انقلاب اسلامی رنگ و بوی اقتصاد گرفته است، یادآورشد: انتظار این است امسال با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های موجود در کشور، اقتصاد مقاومتی در معرض اقدام و عمل قرار گیرد.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اصول ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت و همراهی همه مردم، صاحبان صنایع و کارگران را می طلبد.

وی با بیان اینکه کشور ما به لحاظ منابع اولیه و وجود استعداد و قابلیت ها، دارای ظرفیت بسیار بالایی است، خاطر نشان شد: امروز ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین المللی مطرح است و در صورت شناسایی فرصت‌های موجود در کشورهای پیرامون و ارزیابی تقاضای کشورهای همسایه، می‌توان از بازار موجود در آن ها برای عرضه تولیدات کشور بهره گرفت.

امام جمعه زنجان در بخشی از سخنان خود، با اشاره به تعطیلی 25 درصدی واحدهای تولیدی در زنجان تاکید کرد: متاسفانه دانش آموختگان ما چنانکه باید دارای مهارت نیستند و لازم است در کنار مباحث تحصیلی، مهارت آموزی نیز در دستور کار نهادهای آموزشی قرار گیرد.

آیت الله خاتمی، با بیان اینکه تفکر کارآفرینی نیاز امروز جامعه است و باید در ذهن جوانان و تحصیل کردگان این تفکر شکل بگیرد، اظهار داشت: در زمان حاضر عرصه‌های دانش بنیان، حوزه‌های جذاب و سودآور و پر کشش برای کارآفرینی در کشور هستند و فرصتی برای جوانان کارآفرین برای فعالیت اقتصادی به شمار می روند.

نماینده ولی فقیه در استان ، در پایان به لزوم روان سازی برخی مقررات و قوانین دست و پا گیر در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: ساز و کارهای قانونی مربوط به امور اشتغال در کشور باید به گونه ای باشد که هم برای سرمایه گذار و هم برای کارگر صرفه و صلاح در پی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز