خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان:

جنگ اقتصادی دشمن بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۰۳۰

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زندگی شایسته با رفاه کامل از برنامه‌های هر دولتی برای مردم است، ادامه داد: امروزه جنگ اقتصادی دشمن بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید حسن هفده‌تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز یکشنبه (19اردیبهشت) در جلسه کارگاه آموزشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور در زنجان، گفت: تاثیر برنامه‌های اجرایی دولت اگر در زندگی مردم مشهود نشود، باید به اجرای صحیح این قبیل برنامه‌ها تردید داشت.

هفده‌تن، با بیان اینکه زندگی شایسته با رفاه کامل از برنامه‌های هر دولتی برای مردم است، ادامه داد: امروزه جنگ به راه افتاده اقتصادی دشمن بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است.

معاون روابط کار وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی ، یادآورشد: در جنگ نظامی دشمن در روبه‌رو ایستاده و مردم نیز از وطن خود دفاع می‌کنند، اما در جنگ اقتصادی دشمن با ترفندهای خاص خود تردید و تفرقه‌های بسیاری را در بین مردم ایجاد می‌کند.

هفده تن ، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر 28 شاخص اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... وضعیت مطلوبی نداشته است، خاطر نشان شد: در سال‌های  اخیر صندوق بازنشستگی نیز در بحران جدی قرار داشته است.

معاون روابط کار وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی با بیان اینکه ایثارگری و فداکاری دو رکن اصلی اقتصاد، کارگران و کارفرمایان ارزش‌آفرین بوده‌است، اظهار داشت: این موارد دولت را در عبور از بحران‌های جاری در کشور یاری کرده است.

هفده تن، همچنین در بخشی از سخنان خود، با تاکید بر اینکه برای دستیابی به یک درصد رشد اقتصادی باید هزینه‌ زیادی صرف شود، اضافه کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب در کشور باید رویکرد و نگاه‌ها در همه عرصه‌های کشور تغییر پیدا کند.

وی در این راستا ادامه داد: : در حوزه روابط کار با رویکرد جدید مسیر توسعه هموار می‌شود که البته در این حوزه چراهای فراوانی برای پاسخگویی وجود دارد.

هفده تن ادامه داد: در قالب یک برنامه تدوین شده در ابتدا قرار بود که 25 درصد از درآمد اقتصادی کشور از راه اقتصاد تعاونی حاصل شود که امروزه این میزان کمتر از چهار درصد است..

معاون روابط کار وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد ارزش آفرین تولید شود، اتفاقات خوبی در کشور رخ می‌دهد، افزود: در زمان دولت قبل کار ارزشمند هدفمندی یارانه‌ها انجام شد که اگر به شکل صحیحی اجرا شده بود، امروزه شاهد تاثیرات خوب آن در اقتصاد و زندگی مردم می‌شد.

هفده‌ تن همچنین تصریح کرد: دو سوم قدرت خرید مردم در سالیان اخیر کاهش پیدا کرده است که در اثر هزینه‌های تولید بالا در کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه اظها رداشت: در حال حاضر 300 هزار پرونده دعاوی در دادسراها وجود دارد که در رابطه با کارگر و کارفرما است که در این مورد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ضعیف عمل کرده‌اند.

معاون روابط کار وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی در پایان سخنان خود یادآور شد: در حال حاضر 2 هزار و 800 میلیارد دلار در جهان صرف مخاطرات کار می‌شود که در این مورد جهان دچار فقر مدیریتی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز