خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع خبرنگاران:

حرکت بر مدار قانون برای همه اقشار جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۲۳

استاندار زنجان، حرکت بر مدار قانون در جامعه را برای اقشار مختلف مهم و اساسی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان شامگاه امروز سه شنبه (28اردیبهشت) در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه اهداف دولت در زمینه مهار تورم و پایین آمدن نرخ بیکاری در حال محقق شدن است، اظهار داشت: 11 برنامه ملی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شده است.

استاندار زنحان، با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های دولت در اجرای طرح‌ها و پروژه های اقتصادی در حال اجرا شدن است ، گفت: استان زنجان در حوزه‌های برق و انرژی پیشرو در سطح کشور است.

استاندار زنجان ادامه داد: در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی‌، برنامه ها و ماموریت‌هایی در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

مقام عالی دولت در استان، برش استانی از سوی دولت به استان‌ها را در راستای تحقق برنامه های فرماندهی اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: برنامه های اجرایی شرکت ملی نفت ، گاز ، صنعت معدن، گردشگری و .... به استان‌ها ابلاغ شده است.

انصاری در این خصوص اضافه کرد: در حال حاضر برنامه های هدف گذاری شده آماده اطلاع رسانی است.

وی، با بیان اینکه استان زنجان در بخش کشاورزی گاهی هدف گذاری‌های منفی داشته است ، اظهار داشت: برنامه های مناسب استانی برای توسعه این حوزه در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان، در ادامه بخش صنعت و معدن استان را دارای مشکلاتی برشمرد وگفت: در حال حاضر فهرست واحدهای تعطیل شده و واحدهای زیر 50 درصد ظرفیت و 70 درصدی در استان تعیین شده است.

وی در این خصوص با بیان اینکه برخی از واحدهای تعطیل شده فاقد تجهیزات بروز هستند و امکان راه‌اندازی مجدد برای این واحدها وجود ندارد، یادآور شد: از 265 واحد غیر فعال صرفا تعدادی از این واحد ها با تامین منابع مالی به فعالیت خواهند پرداخت.

استاندار زنجان، همچنین در خصوص واحدهای زیر 50 درصد ظرفیت فعالیت نیز اظهار داشت: اکثر واحدهای روی ما دارای این مشکل هستند چون مواد معدنی برای فعالیت آنها وجود ندارند.

 انصاری، در خصوص واحدهایی که توان افزایش ظرفیت تولید دارند نیز یادآورشد: این واحدها باید به فکر تامین بازارهای عرضه محصولات خود باشند.

وی، در این راستا خاطرنشان شد: در حوزه های صنعت و کشاورزی اقداماتی برای رونق سریع فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته است.

مقام عالی استان، در خصوص  راه اندازی مجدد واحد های بالای 70 درصد ظرفیت نیز خبر از راه اندازی دوباره آنها طی سال آینده داد و گفت: یک واحد کشاورزی در روزهای آینده با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان خدابنده داد.

استاندار زنجان، همچنین در ادامه خبر از رفع موانع پرداخت تسهیلات بانکی به افرادی که تا به امروز بنا به دلایلی از قبیل معوقات بانکی داشتند داد و گفت: صاحبان واحدهای تولیدی اقتصادی برای توسعه و رونق بخشی به صنایع خود می توانند از تسهیلات بانکی مجدد برای رفع موانع واحدهای تولیدی و اقتصادی خود استفاده نمایند.

 انصاری با بیان اینکه اقتصاد استان جدای از اقتصاد ملی و منطقه ای نیست، گفت: شرایط اقتصادی در یک سطح ملی و منطقه‌ای وابسته هم است.

استاندار زنجان ، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به برگزاری توام با امنیت کامل مرحله دوم انتخابات در استان گفت: با کاهش تعداد شرکت کنندگان در مرحله دوم انتخابات مواجه بودیم.

وی، با اشاره به حذف کاندیداها در دور دوم انتخابات و شرکت مردم به تعداد کمتر از مرحله اول ، اظهار داشت: در حوزه انتخابیه طارم و زنجان 121هزار نفر شرکت در انتخابات  داشتند که حدود 22 هزار نفز از طارم بوده است.

استاندار زنجان ، با بیان اینکه صحت انتخابات در سه حوزه به تایید شورای نگهبان رسیده است، افزود: در روز 8 خرداد شاهد تشکیل مجلس دهم با انتخاب نمایندگان جدید و جوان که تجربه نمایندگی را در مجلس نداشتند را خواهیم بود.

استاندار زنجان، همچنین با اشاره به ارزیابی خود از مجلس دهم ، گفت: مجلس این دوره دارای نمایندگان تجربه اول و جوان خواهد بود.

انصاری ، در ادامه در جواب خبرنگاری در خصوص پرونده تعرض یک معلم به دانش آموز 9ساله (ندا) بنا به روایت مطبوعات محلی نیز، با بیان اینکه حادثه ای در اسفند ماه سال اتفاق افتاده بود که با تکمیل پرونده متهم با قرار وثیقه آزاد شده بود، تصریح کرد: طبق آیین دادرسی فرد خاطی مجازات خواهد شد.

استاندار زنجان، در این زمینه با بیان اینکه جامعه و استان ما دچار مشکل است ، خاطر نشان شد: نام آور شدن شخص یا اشخاصی به قیمت بد نامی برخی از مردم کار درستی نیست.

انصاری ، تیتر و بولد کردن اسم زنجان، به جای یک روستای دور افتاده در بخش و شهرستان دیگر را کار ناصحیح دانست و یادآورشد: اطلاع رسانی درست باید همراه با تفکر باشد.

وی ، شهره شدن عده ای را با نشان دادن زشتی‌ها جفا در حق مردم این شهر دانست و گفت: حرکت بر مدار قانون در جامعه را برای اقشار مختلف مهم و اساسی است.

 استاندار زنجان، همچنین با اشاره به برگزاری مراسمات سیاسی را در کشور دارای قانون ویژه عنوان کرد و گفت: اقدام به سخنرانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشور طبق قانون مشکلی ندراد.

انصاری در پایان سخنان خود، در این خصوص ، تاکید کرد: تا به امروز از هیچ مرجعی در این زمینه درخواستی در استان انجام نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز