خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جمع جوانان منتخب استان:

39 درصد از افراد جامعه ایران متقاضی اشتغال هستند

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۵۹۲

استاندار زنجان، گفت: حدود 66 میلیون نفر از جمعیت کشور در فاصله سنی 15 تا 64 سال قرار دارند که از این تعدادحدود 26 میلیون نفر به میزان 39 درصد را افرادی تشکیل می‌دهند که خواهان ایجاد شغل در جامعه هستند و دولت باید برای اشتغال آنان برنامه‌ریزی های جدی انجام دهد.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان، امروز سه شنبه (18خرداد) در نشست صمیمی با جوانان منتخب استان پس از استماع نظرات و پیشنهادات جوانان به پیچیدگی های موجود در اداره امور کشور اشاره کرد و گفت: این پیچیدگی ها در کنار محدودیت منابع موجب می شود امکان تحقق بسیاری از پیشنهادات به ظاهر عملی، فراهم نشود و نمی‌توان تمامی مطالبات را به سادگی پاسخ داد.

استاندار زنجان، راه های تامین بودجه عمومی کشور را از طریق دریافت مالیات از مردم و فروش ذخایر خدادادی نفت و گاز عنوان کرد و گفت: این منابع به میزان 310 هزار میلیارد تومان در قالب بودجه‌عمومی کشور با سرفصل های هزینه ای مشخص ابلاغ شده است.

انصاری در این خصوص ادامه داد: برآورده کردن بسیاری از درخواست‌های مردمی در گرو تامین منابع مالی است و در حال حاضر دولت امکان تحقق تمامی مطالبات را ندارد.

مقام عالی استان با اشاره به فرهنگ ها و رسوم نادرست و پرهزینه ایجاد شده در بین اقشار مختلف مردم ، گفت: با تعاریف و استانداردهای نادرستی که در عرف جامعه برای اقداماتی از قبیل ازدواج و اشتغال ایجاد شده است، سطح توقعات عمومی بالا رفته است.

انصاری ، همچنین تغییر اولویت های تصمیم گیری شده در کشور را راه دیگر تحقق بخشی از مطالبات عمومی دانست وخاطر نشان شد: با تغییر اولویت گذاری های انجام شده نیز عده دیگری از مردم که پیش از این، خواسته های آنان در اولویت بوده، متقاضی توجه و دریافت منابع مالی خواهند بود.

وی در بخشی از سخنان خود ، به برخی از سخنان و پیشنهادات حاضرین درخصوص سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و یادآور شد : سازمان‌های مردم نهاد بستر مناسبی جهت حضور و مشارکت جوانان و فعالیت‌های داوطلبانه آنان در حوزه‌های مختلف است که نیازمند تنوع بخشی در سمن های کشور هستیم.

استاندار زنجان از جوانان استان خواست تا مسئولانه، انجام فعالیت‌های اجتماعی را بر عهده بگیرند و ضمن توسعه استعدادهای خود، توانمندی هایشان را اثبات کنند.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را یکی دیگر از شیوه های بهره‌مندی مسئولان از عقاید و نظرات جوانان عنوان کرد و خواستار پیگیری بیشتر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان شد.

انصاری در ادامه به ارائه تعریفی اجمالی از وضعیت اشتغال در کشور و میزان نرخ بیکاری جوانان و میزان جذب نیروهای جدید به دستگاه‌های اجرایی کشور پرداخت و خاطرنشان شد: حدود 66 میلیون نفر از جمعیت کشور در فاصله سنی 15 تا 64 ساله در سن اشتغال قرار دارند که از این تعداد حدود 26 میلیون نفر به میزان 39 درصد را افرادی تشکیل می دهند که خواهان ایجاد شغل در جامعه هستند و دولت باید برای اشتغال آنان برنامه ریزی های جدی انجام دهد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که نرخ بیکاری کشور 11.2 درصد است، افزود: این عدد نشان می دهد که از مجموع افراد متقاضی اشتغال در کشور حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر فاقد شغل هستند و همه ساله با افزوده شدن تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، به تعداد افراد جویای کار کشور نیز افزوده می‌شود.

وی تامین بیش از 700 هزار شغل در سال را لازمه کاهش نرخ بیکاری در کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه از مجموع 26 میلیون متقاضی شغل تنها 16 درصد می توانند به مشاغل دولتی دست یابند، 84 درصد افراد باید بدنبال کسب مهارت و ایجاد اشتغال خارج از بدنه دولت باشند.

انصاری همسو کردن برنامه‌های توسعه آموزش عالی کشور را با برنامه های توسعه اشتغال بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمان انتخاب رشته خود باید به نیازهای اشتغال جامعه نیز توجه داشته باشند.

وی در پایان جوانان را به منزله سرمایه های آینده کشور دانست و گفت: در آینده نسل های جوان هستند که اداره امور کشور را عهده دار خواهند شد و از امروز باید به کسب مهارت و تمرین پذیرش مسئولیت بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز