خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری زنجان خبر داد:

شهرک صنایع دستی زنجان تعیین تکلیف شد

معاون امور عمرانی استانداری زنجان گفت: دو سال از تلاش مسئولان برای تعیین تکلیف پروژه شهرک صنعتی صنایع دستی زنجان می‌گذرد و مشکلات صدور پروانه مرتفع شده اما سرمایه‌گذار و پیمانکار پروژه اقدامی برای آغاز عملیات اجرایی آن انجام نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، جواد رحمتی معاون امور عمرانی استانداری تأکید کرد: اگر شرکت تا یک ماه آینده برای دریافت پروانه اقدام نکند، راه و شهرسازی قرارداد زمین را فسخ خواهد کرد.

رحمتی به راه‌اندازی دو بازارچه در مجاورت عوارضی‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر آنها شد.

معاون امور عمرانی در ادامه جلسه، با بیان این مطلب که میزان تحقق و اجرای برنامه‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی در هر سال باید مشخص شود، اظهار داشت: خلاءهای حوزه گردشگری باید بصورت هدفدار تعیین و تکالیف و وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص شود.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی نیز توسعه مراکز و فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی می‌تواند تأثیرگذار باشد و در این راستا نباید صرفا به صنایع دستی استان متمرکز شد بلکه در راستای تقویت تولید داخلی محصولات سایر استان‌ها نیز می توان در نظر گرفت.

رحمتی همچنین بر آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز مراکز تفریحی وگردشگری تأکید کرد.

درادامه یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار داشت: تمامی برنامه‌های کارگروه منطبق با برنامه‌های راهبردی اتاق فکر گردشگری استان است و جهت تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی استان ارسال خواهد شد.

رحمتی توسعه زیرساخت های بخش گردشگری، توسعه تبلیغات و اطلاع رسانی بخش گردشگری استان، ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش بخش‌گردشگری، توسعه گردشگری گروهی و تخصصی باتوجه به جنبه‌های نرم افزاری، توسعه گردشگری فرهنگی با حفظ ذخایر منطبق بر مزیت های نسبی فرهنگی و تاریخی و معرفی جایگاه استان در فرهنگ و تمدن ایران، تقویت فعالیت های آموزشی، توسعه و ترویج هنرهای دستی و صنایع دستی، ارتقاء سهم صنایع دستی در اقتصاد استان، را محور برنامه های عملیاتی کارگروه اعلام کرد.

کد خبر : ۳۹۱۶۶۶