خبرگزاری کار ایران

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان به ایلنا خبرداد:

تعریف بسته‌های تشویقی برای رونق ساخت‌وساز در زنجان

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۶۱۰

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان، گفت: به منظور رونق ساخت‌وساز شهرداری زنجان اقدامات مختلفی را آغاز کرده که ازجمله آن تخفیفات خوش حسابی تا ۲۵ درصد اعمال می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابوالفضل بیگدلی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: از آنجایی که اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و سایر خدمات متعدد در سطح شهر مستلزم وجود منابع مالی است لذا شهرداری زنجان جهت ایجاد بسته‌های مختلف نسبت به رونق ساخت و ساز اقدام کرده که علاوه بر کاهش هزینه پروانه‌های ساختمانی در سال ۹۵ مبادرت به اخذ مصوبه‌ای از شورای محترم اسلامی مبنی بر ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیفات متعدد به شهروندان در هنگام صدور پروانه‌های ساختمانی و در صورت تسویه جرائم و پرداخت عوارض نوسازی و غیره در نظر گرفته شده است.

بیگدلی ادامه داد : در مناطق بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی با استفاده از پتانسیل­‌های قانونی که طبق ماده ۱۶ "قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن" ابلاغ شده است و علاوه بر آن طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تخفیف ویژه‌ای نیز برای ساکنین این محدوده در نظر گرفته شده که در داخل تراکم از ۱۰۰ درصد تخفیف و در مازاد بر تراکم تا ۷۵ درصد تخفیف لحاظ شده است.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان،  با اشاره به جزئیات دیگری از طرح تشویقی رونق ساخت‌وساز در زنجان تصریح کرد: اخذ مصوبه جایزه خوش حسابی در عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی "در صورت پرداخت نقدی و یکجا از ۲۵ درصد تخفیف خوش حسابی و در صورت پرداخت به‌صورت تقسیط از ۱۵ درصد خوش‌حسابی برخوردار می‌شوند" و مهلت برخورداری از آن تا پایان مردادماه امسال است.

بیگدلی،  با بیان اینکه یکی از مصوبات مهم دیگر که از شورای محترم اسلامی شهر اخذ شده است در خصوص جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ (ق.ش) است، بیان کرد: در صورتیکه پرونده‌ای در هنگام ساخت‌وساز دارای تخلف ساختمانی بوده و از محل آرای قطعی شده کمیسیون ماده ۱۰۰ (ق.ش) رأی بر ابقاء بنا صادر شده باشند و تا تاریخ ۳۱ شهریورماه امسال نسبت به تعیین تکلیف پرونده خود اقدام کنند، شهرداری ۲۵ درصد تخفیف خوش حسابی به عوارض ابقای بنا در صورت پرداخت نقدی و یکجا اعطاء می‌کند و در صورت درخواست تقسیط نیز ۱۵ درصد تخفیف خوش حسابی در نظر می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تشویق و ترغیب مشاغل مختلف که در محل سایت کارگاهی مبادرت به درخواست پروانه ساختمانی می‌کنند، علاوه بر در نظر گرفتن تمهیداتی که منجر به اصلاح نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه برای واحدهای احداثی در سایت کارگاهی شد؛ برخورداری از تخفیف صدور پروانه‌های ساختمانی نیز در نظر گرفته شده که نهایتاً مبالغ کمتری از شهروندان وصول خواهد شد.

بیگدلی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری‌زنجان بسته‌های‌تشویقی دیگری نیز در ازای پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری و عوارض کسب و پیشه به شهروندان در نظر گرفته است، تاکید کرد: در خصوص نحوه پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری که به صورت سالیانه به کل املاک در محدوده شهر در نظر گرفته می‌شود طبق روال سال‌های گذشته به‌زودی قبوض مربوطه به درب منازل شهروندان ارسال خواهد شد و همانند سال ۱۳۹۴ جوایز ویژه‌ای از قبیل خودرو و کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و دوچرخه علاوه بر اعمال ۱۰ درصد خوش حسابی در نظر گرفته شده که شرایط و نحوه برخورداری از آن در داخل قبوض توضیح داده شده است.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان اضاف کرد: شهروندانی که تمایل به تقسیط این قبوض در طی سال ۱۳۹۵ داشته باشند، می ­توانند به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه کنند. ضمناً کلیه شهروندانی که به هر نحو به شهرداری مراجعه کرده‌اند و نسبت به پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری اقدام کرده‌اند، نیز از این جوایز برخوردار می‌شوند.

 بیگدلی همچنین در بخشی از سخنان خود به سایر طرح‌های تشویقی و موارد متعدد دیگر شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: در صورت احداث پارکینگ عمومی عوارض صدور پروانه رایگان در نظر گرفته شده و برای خیرین مدرسه ساز در صورت احداث مدارس نیز پروانه به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

 این مسئول در شهرداری زنجان ، تصریح کرد: سایر موارد نیز در تعرفه عوارض و بهای خدمات مصوب سال ۱۳۹۵ در سایت شهرداری به آدرس WWW.Znjan.ir بارگذاری شده و برای استحضار شهروندان محترم در اختیار وی  قرار گرفته است.

بیگدلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: شهروندان محترم با پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری و سایر عوارض و بهای خدمات موجب می‌شوند که شهرداری زنجان بتواند خدمات بهتر و پروژه‌های بیشتری را به بهره‌برداری رسانده و رضایت‌مندی شهروندان را فراهم آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز