خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط زیست در زنجان:

دانشگاه‌ها ظرفیت ویژه‌ای در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و سیاست‌های کلی نظام دارند

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۹۶۶

معاون آموزشی و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سیاست کلی را دانشگاه ها تعیین می‌کنند، گفت: دانشگاه ها ظرفیت کار ویژه‌ای در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و سیاست های کلی نظام دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهناز مظاهری امروز شنبه (6 شهریور) در نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران در دانشگاه زنجان، اظهار داشت: عربستان و آمریکا بیشترین استفاده را از محیط زیست دارند و وضعیت ایران در این خصوص نسبت به این 2 کشور بهتر است.

مظاهری،  دراین زمینه با بیان اینکه هندوستان به لحاظ استفاده بهینه از محیط زیست در وضعیت مطلوب تری قرار دارد و ایران به این لحاظ بین کشورهای عربستان، آمریکا و هندوستان جا گرفته است، افزود: ایران از بعد فرهنگی قوی و غنی است و اینکه خود را در زمینه استفاده صحیح از محیط زیست درحد هندوستان نمی‌دانیم، باید در حوزه دینی بررسی شود.

وی همچنین با بیان اینکه کره زمین باید به جایی برسد که مشکلی نداشته باشد و ظرفیت استفاده از آن برای آیندگان نیز به جا گذاشته شود، تصریح کرد: دانشگاه ها در تحقق این مسئله بسیار مهم و نقش تعیین کننده ای دارند.

مظاهری ادامه داد: نقش سازمان‌های مردم نهاد و اقشارمختلف مردم نیز در حفظ محیط زیست غیرقابل انکار است.

وی  در این راستا خاطرنشان شد: سازمان محیط زیست در 11 استان پژوهش‌هایی را در این زمینه انجام داده است و طی سه سال گذشته میلیاردها ریال در این خصوص هزینه شده که این پژوهش ها جنبه کاربردی دارند و می‌توانند بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی را حل کنند.

معاون آموزشی و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در پایان سخنان خود از حمایت این سازمان از پایان نامه های دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خبر داد و گفت: حمایت مالی در مقطع دکترا با موضوع محیط زیست 60 میلیون ریال و در مقطع کارشناسی ارشد نیز  30 میلیون ریال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز