خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جدید کمیته امداد استان زنجان معرفی شد

مدیر کل جدید کمیته امداد استان زنجان با حضور قائم مقام کمیته امداد معرفی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و مدیر کل جدید کمیته امداد در سالن اجتماعات اداره کل کمیته امداد استان زنجان، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قائم مقام کمیته امداد کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: میزان بهره‌مندی از ظرفیت  دو شهید گرانقدر هفته دولت در نهاد مقدس کمیته امداد، بسیار بیشتر از سایر دستگاههای اجرائی بوده و برای امداد منشاء الهام بیشتری برای خدمت به محرومین است.

امیر منصور برقعی گفت: کمیته امداد از نظر مظاهر کارکردی آن شکل یک دستگاه دولتی است اما خواستگاه و مبانی فکری و نظری امداد برگرفته از یک اندیشه دینی و انقلابی است که به واسطه آن دیدگاه، امام بزرگوار اتفاقات خارق‌العاده‌ای  را رقم زدند.

وی با بیان اینکه اساسنامه کمیته امداد به تایید مقام معظم رهبری رسیده و ما تلاش می کنیم همه ظرفیتهای آن را مورد توجه قرارد دهیم، گفت: بر همین اساس مردمی بودن و توجه به توانمندسازی دو وجه مهم مهم کمیته امداد است.

 قائم مقام کمیته امداد کشور با بیان اینکه نخستین وجه کمیته امداد مردمی بودن و هرچه مردمی کردن فعالیت‌های آن است، گفت: دومین وجه مهم امداد توجه به توانمندسازی است، چرا که توانمندسازی صدقه جاریه‌ای است که نه تنها می‌تواند موجب افزایش اعتماد به نفس  فرد و خانواده شده بلکه این اعتماد به نفس به نسل‌های بعدی نیز انتقال یابد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی به عنوان اولین وظیفه در اساسنامه امداد مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا به آمادگی فکری و ذهنی افراد نیز توجه ویژه‌ای شده است، گفت: طبیعی است هم بعد مردمی کار و توجه به قالب امر توانمندسازی در دل فضای فرهنگ دینی امداد است که حتی در اخرین مصوبات هیئت امنای امداد در قالب سیاستهای فرهنگی امداد دنبال میگردد .

قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: هرچند جمع کردن صدقات  مایه اثرات بسیار ارزنده‌ای در هستی است  و در قران مجید  دو مفهوم ربا و صدقه در مقابل هم بوده و نابودی ربا در گرو رشد صدقات است از همین رو مردمی بودن تنها در کمک‌های مادی محدود نشده و حرکت به سمت گسترش فرهنگ خیر و احسان در جامعه و تلاش برای حمایت شبکه‌های خانوادگی از هم و همچنین ارائه خدمت‌های گوناگون امداد در پوشش خانواده و جامعه مورد انتظار است.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات بهرام ولیزاده که به مدت 6 سال مدیر استان بود تقدیر و آقای هدایت صفری ( مدیر کل سابق استان قزوین) به عنوان مدیرکل جدید معرفی شدند.

کد خبر : ۴۰۵۳۴۷