خبرگزاری کار ایران

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان خبر داد:

اهداء 400 کمک هزینه ازدواج در استان زنجان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام زنجان، با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج آسان برای مددجویان زنجانی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۴۰۰ کمک هزینه ازدواج در استان زنجان اهدا شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ سید مسعود حسینی ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: باید تلاش کنیم زمینه ازدواج جوانان بر اساس سبک زندگی دینی و اسلامی با الگوبرداری از ائمه معصومان (ع) فراهم شده و مسؤولان همت کنند تا مشکل ازدواج جوانان برطرف و زمینه ازدواج  برای آنها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی جوانان، بالا بودن هزینه‌های ازدواج است، اضافه کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه می‌تواند زمینه برطرف شدن مشکل ازدواج در جامعه را فراهم کند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به برنامه‌های روز ازدواج کمیته امداد زنجان اشاره کرد و گفت: هر سال همزمان با این ایام برنامه‌های مختلفی به صورت مستقل و یا مشارکتی توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود.

حسینی از جمله برنامه‌های روز ازدواج در سال جاری، اهدای کمک هزینه ازدواج اعلام کرد و افزود: امسال به صورت مستقل از سوی کمیته امداد و همچنین مشارکت اداره کل  اوقاف تعداد ۳۸ فقره کمک هزینه ازدواج به مددجویان این نهاد اهدا خواهد شد.

این مسؤول گفت: برگزاری کارگاه‌‎های آموزشی ازدواج به سبک اسلامی و ازدواج آسان و ارائه مشاوره برای معرفی سبک زندگی اسلامی به صورت چهره به چهره نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت روز اول " ذی‌الحجه" اجرایی می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه گزارشی از کمک هزینه‌های اهدا شده به زوج‌های جوان مددجوی زنجانی از آغاز سال جاری ارائه کرد و افزود: امسال ۴۰۰ کمک هزینه ازدواج با صرف اعتبار ۷ میلیارد ریال به مددجویان زنجانی اهدا شده است.

حسینی با بیان اینکه از مجموع کمک هزینه اهدایی ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال توسط خیران کمک شده است، گفت: ۴ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال نیز از سوی منابع کمیته امداد تامین شده است.

گفتنی است، مبلغ کمک هزینه اهدایی به ازای هر نوعروس ۳۰ میلیون ریال و هر تازه داماد ۱۲ میلیون ریال است.

کد خبر : ۴۰۸۲۴۴