خبرگزاری کار ایران

همزمان با سوم مهر؛

زنگ مهر و مقاومت در زنجان با حضور معاون وزیر نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۴۴۷

مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت صبح امروز(۳ مهر) با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استان در هنرستان فنی و حرفه ای رضوان به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در استان زنجان 2 هزار و 200 مدرسه وجود دارد که 180 هزار دانش‌آموز در این مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

در مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت که در هنرستان فنی و حرفه‌ای رضوان به صدا درآمد، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سخنانی اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا دانش آموزان را با یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی آشنا کرد.

علی زرافشان با یادآوری اینکه 36 هزار شهید دانش آموز به این انقلاب تقدیم شده است، افزود: اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی جنوب در قالب کاروان های نور در راستای آشنایی دانش آموزان با فلسفه جنگ است.

وی با بیان اینکه 13 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی مشغول آموزش خواهند شد، گفت: پرسش مهر هر سال از سوی رئیس جمهور با هدف دخیل کردن دانش آموزان با موضوعات کشوری و جهانی مطرح می شود.

این مقام مسئول با اشاره به سئوال رئیس جمهور که«با توجه به شرایط امروز که در اطراف کشور مشاهده می‌شود در چنین شرایطی چگونه باید در برابر خشونت ایستادگی کرد و جوامع را از خشونت برهانیم»، ادامه داد: این سئوالات برای آشنایی دانش آموزان با مسائل روز است.

زرافشان به ارتقاء رتبه علمی ایران اشاره کرد و افزود: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم در این ارتقاء نقش بسیار مهمی دارند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به تاسیس 615 پژوهش سرای دانش آموزی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 315 مورد در دولت یازدهم ساخته شده است.

وی انتظارات مقام معظم رهبری از دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه مولفه ای هستند که دانش آموزان باید خود را به آن مجهز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز