خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان :

تخریب و تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی منصفانه نیست

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۴۴۷

استاندار زنجان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از بدو تاسیس خدمات قابل تحسینی به کشور ارائه داده و تضعیف و تخریب این دانشگاه خارج از انصاف است .

به گزارش ایلنا از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ، اسدالله درویش امیری استاندار زنجان ، در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود : فعالیت در سیستم آ موزشی و علمی با توجه به شرایط جدید نسبت به دوره های قبل متفاوت شده ، زیرا درخواست های جوانان و نسل جدید متفاوت از گذشته شده است .

وی با اشاره به تاثیر شبکه‌های مجازی و رسانه ها در نظام آموزش و تربیت کشور اضافه کرد : امروزه عوامل مختلفی همچون محیط خانواده، دوستان، رسانه های تصویری بخصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، تأثیر زیادی در افکار و اندیشه و شکل‌گیری ضمیر فکری جوانان دارند لذا دانشگاه همچون گذشته، نقش اول تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده ندارد.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد : عده ای بر این باورند دانشگاهها در پرورش جوانان و نسل جوان کوتاهی می کنند در حالیکه از سایر بخش هایی که بر ضمیر فکری دانشجو و جوان اثر گذار است غفلت می نمایند و از همین منظر دانشگاهها و مراکز علمی را زیر سئوال می برند .

استاندار زنجان با اشاره به دشواری های فعالیت در عرصه فرهنگ و آموزش گفت : نهادهای آموزشی و فرهنگی متوجه بیشترین هجمه ها هستند . دربیان حقایق بسیاری از مسائل فرهنگی و آموزشی ، متاسفانه خلط مبحث صورت می گیرد و از همین منظر کار در عرصه آموزش و فرهنگ ، به امری دشوار تبدیل شده است .

درویش امیری اضافه کرد : درعرصه فرهنگی ، تربیتی و آموزشی نیازمند همگرایی و همفکری میان تمامی مجموعه های کشور هستیم .

استاندار زنجان به اهمیت علم و دانش و تعلیم و تربیت دانشجویان اشاره کرد و گفت: نباید با نظام آموزشی کشور سیاسی برخورد شود.

مدیر ارشد استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد : اگر با دید منصفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی، به عملکرد دانشگاه نگاه کنیم، باید بگوییم مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی  بار زیادی از دوش دولت برداشته و خدمات ارزشمندی از جمله همگانی کردن آموزش در اقصی نقاط کشور و ممانعت از خروج بی رویه دانشجویان از کشور ، ارائه کرده است.

استاندار زنجان، با انتقاد از تکیه نظام آموزش عالی کشور بر مباحث تئوریک و نظری، اظهار داشت: زنجان جزو ۱۰ استان اول صنعتی کشور می باشد، لذا دانشگاه آزاد اسلامی باید توجه بیشتری بر مباحث فنی و حرفه ای و کارآموزی عملی و افزیش مهارت دانشجویان داشته باشد تا زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کسب و کار فراهم شود در غیر این صورت عمده فارغ التحصیلان به دنبال استخدام دولتی خواهند بود و روز به روز بر آمار بیکاران افزوده خواهد شد.

در ابتدای این دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: در زمان حاضر اداره دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به صورت استانی و در مرکز استان متشکل از ۱۶ نفر هیات امنا انجام می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز