خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی زنجان:

اجرای زنجیره تولید محصول‌سالم از اقدامات زیربنایی در بخش کشاورزی زنجان است

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۶۵۰

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در ایجاد و تقویت زنجیره‌های تولید نقش بسیار موثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، تقی مجتهدی وظیفه اصلی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را حمایت از بخش کشاورزی از طریق تشکل‌های عضو دانست و تصریح کرد: صندوق استان زنجان در حال حاضر در کنار سایر وظایف و مسئولیت‌های خود ایجاد و حمایت از زنجیره های تولید را در دستور کار خود قرار داده است.

وی سرمایه فعلی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان را 216 میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: از زمان راه اندازی صندوق تاکنون 461 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات دولتی با عاملیت صندوق به کشاورزان استان پرداخت شده و تسهیلات پرداختی از محل منابع داخلی صندوق به تشکل های عضو نیز تاکنون 950 میلیارد ریال بوده است.

مجتهدی کاهش هزینه ها و کوتاه تر شدن روند تولید محصولات را از جمله مزایای زنجیره های تولید برشمرد و افزود: در حال حاضر یکی از تشکل های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان مدیریت زنجیره تولید محصولات سالم را آغاز کرده به طوری که با عقد قرارداد با تولیدکنندگان و تشکیل کمیته فنی بر تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت به طور کامل نظارت کرده و با خرید تضمینی محصول تولیدی، بازاریابی و فروش محصولات گام موثری در راستای تولید محصول سالم در استان برداشته است.

وی گفت: در قالب طرح فوق، آزمون خاک با نمونه برداری روی خاک مورد کشت انجام گرفته و براساس آن توصیه های لازم در زمینه نوع، میزان و زمان مصرف کود انجام می شود. سپس محصول تولیدی با دریافت کد 16 رقمی سازمان حفظ نباتات در بازار عرضه می شود.

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان زنجان اجرای زنجیره تولید محصول سالم را از اقدامات زیربنایی و بسیار مهم در بخش کشاورزی استان دانست و بیان داشت: سرمایه فعلی صندوق جوابگوی نیازهای بخش کشاورزی استان نیست و در صورت تامین سهم دولت افزایش سرمایه صندوق تا سقف 500 میلیارد ریال طی دو سال آتی و یک هزار میلیارد ریال در افق پنج ساله هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز