خبرگزاری کار ایران

برگزاری برنامه‌های مفید گذران اوقات فراغت سالمندان در زنجان

کد خبر : ۵۹۲۸۱۶

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان، گفت: برنامه‌های مفید گذران اوقات فراغت سالمندان در زنجان برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،ابراهیم جمیلی پیش از ظهر امروز دوشنبه (23بهمن) در جمع خبرنگاران ، گفت: هدف مؤسسه خیریه فرزانگان سالمند زنجان(هفت باغ مهربانی) ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به سالمندان است.

جمیلی، با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای، مراقبتی، فرهنگی، ورزشی، پزشکی و توانبخشی به سالمندان در مرکز هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) ارائه می‌شود، تصریح کرد: معاینه روزانه و هفتگی پزشکی و پرستاری از جمله خدمات پزشکی ارائه شده به سالمندان زنجانی است.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با اشاره به اینکه ماساژ درمانی، طب سنتی و دندانپزشکی نیز از دیگر خدمات پزشکی ارائه شده به سالمندان در این مرکز است، ابراز کرد: همچنین خدماتی چون روانشناسی، مددکاری اجتماعی و تغذیه برنامه‌ریزی شده سالمندان نیز از جمله خدمات مرکز در بخش مشاوره‌ای است.

جمیلی با بیان اینکه فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی از خدمات این مؤسسه در بخش توانبخشی به سالمندان است، اظهار کرد: همچنین شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی سالمندان نیز در این مرکز صورت گرفته و از خدمات اختصاصی این بخش است.

وی ادامه داد: این مؤسسه خیریه با برنامه‌ریزی انجام داده در خدمات مراقبتی نیز خدمت‌هایی چون بهیاری و کمک بهیاری به سالمندان زنجانی ارائه می‌کند.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای سالمندان زنجانی در این مرکز، گفت: در همین راستا امسال یک دوره آموزش نقاشی توسط شهرزاد اصولی استاد نقاشی ایران برای سالمندان زنجانی برگزار شد.

جمیلی خاطرنشان کرد: نقاشی پدربزرگ‌های هفت باغ مهربانی زنجان(خانه سالمندان) در نمایشگاهی در دانشگاه علوم پایه تحصیلات تکمیلی استان زنجان با حضور استاندار و دیگر مسؤولان به نمایش درآمد.

وی با بیان اینکه گذران مفید اوقات فراغت سالمندان زنجان از جمله برنامه‌های مهم موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان است، تصریح کرد: در همین راستا برگزاری دوره‌های سفالگری، نقاشی روی شیشه، کتابخوانی و ... نیز در دستور کار قرار داشته و بر اساس برنامه در مرکز هفت باغ مهربانی زنجان برگزار می‌شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه ورزش همگانی برای سالمندان زنجانی خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده این برنامه دو روز در هفته در مرکز نگهداری و یک روز نیز برای عموم سالمندان زنجانی در آینده برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز