خبرگزاری کار ایران

صنعتی منفرد:

تامین مسکن محرومان، رسالت اصلی بنیاد مسکن است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۶۱

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه خدمت به محرومان سرلوحه امور بنیاد مسکن است، گفت: تامین مسکن محرومان، رسالت اصلی بنیاد مسکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد اظهار کرد: ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد، بنا به فرمان تاریخی امام (ره) که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملیاتی شده، تحقق مشارکت‌های مردمی در رفع نیازهای جامعه است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد مسکن در تامین مسکن برای مردم تاثیر گذار و مهم است، اظهار داشت: تامین مسکن محرومان، بخش عمده ای از مشکلات این قشر از جامعه را در تامین مسکن حل کرده، به طوری که این موضوع، رسالت اصلی بنیاد مسکن به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: بنیاد مسکن با همکاری سایر دستگاه های ذی ربط مسئولیت برنامه ریزی، تامین زمین و انجام مطالعات، تهیه طرح‌های لازم برای پروژه‌های احداث مسکن اقشار کم درآمد، تأمین منابع اعتباری اعم از تسهیلات بانکی و کمک هایی که از طرف دولت و حساب 100 امام(ره) در بودجه های سالیانه پیش بینی می شود را بر عهده دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با فرمان امام(ره) وبینش عمیق ایشان در تاسیس این نهاد انقلابی، خدمت به محرومان سرلوحه امور بنیاد مسکن بوده و بر این اساس بنیاد مسکن با توانمندی های فراوان ونیروهای متخصص وبا تجربه همواره در انجام وظایف محوله ازسوی نظام، عملکرد شایسته ای داشته است.

صنعتی منفرد به اهداف بنیاد مسکن اشاره کرد وگفت: مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی‌های مسکن محرومان اعم ازروستایی و شهری، فراهم‌آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت، همکاری و خودیاری مردم و دستگاه‌های مختلف، تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد و آماده سازی آنها ،تهیه طرح‌های‌ هادی و اصلاح معابر در روستاها، تهیه و ارایه طرح های لازم برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر سیل، زلزله و سایر سوانح طبیعی از برخی اهداف این نهاد انقلابی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان به ساخت وافتتاح 4002 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25000 نفر در استان اشاره کرد وگفت: 920 واحد مسکونی در سطح استان برای اقشار کم درآمد، احداث و بهره برداری رسیده و ساخت 209 واحد مسکونی نیز برای اقشار کم درآمد در استان، آغاز شده است.

وی با بیان اینکه، این نهاد از طریق انجمن خیرین مسکن ساز استان به منظور ساخت مسکن مناسب و ارزان برای اقشار نیازمند جامعه، از طریق جلب حمایت افراد خیر، اقدام نموده است، ادامه داد: انجمن خیرین مسکن ساز با حمایت بنیاد مسکن از سال 86 آغاز به کار کرده و تا کنون ساخت 1379 واحد مسکونی را در برنامه خود قرار داده که از این تعداد 262 واحد مسکونی واگذار و 428 واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از 95  درصد در دست اقدام است و مابقی واحد ها طـی پروژه های مختــلف در دست اجرا می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز