خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور انجام شد؛

نواخته شدن زنگ نیکوکاری در 755 مدرسه زنجان

کد خبر : ۶۰۱۷۶۸

در 755 مدرسه استان زنجان به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های دانش‌آموزان در آستانه سال نو نواخته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، هدایت صفری در این مراسم با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری امسال با شعار "جوانه لبخند می کاریم" در دو هزار و 333 پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی برگزار می‌شود، گفت: همزمان با اولین روز از جشن نیکوکاری، زنگ مهربانی و نیکوکاری با همکاری آموزش و پرورش و کمیته امداد استان زنجان در 755 مدرسه این استان به منظور جمع آوری کمک های دانش آموزان در آستانه سال نو نواخته شد.

وی با بیان اینکه از شاخص‌های مهم معلمان در استان زنجان اهتمام بالایی در حوزه تربیت و پرورش نسل آینده ساز جامعه با بهره‌گیری از الگوهای اسلامی به ویژه در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری دارند، گفت: معلم با تاسی به انبیاء و اولیای الهی در برابر پدیده‌های اجتماعی بی تفاوت نبوده و در همه بخش ها خود را مسئول می داند که این موضوع در اندیشه و رفتار معلمان همواره نمود خوبی داشته است.

صفری ادامه داد: امروز با برگزاری جشن نیکوکاری در سطح مدارس استان زنجان اندیشه زیبای سبقت در خیرات در رفتار نیز جاری شد و کار انبیایی معلمان کنار کار امدادگری آنها صحنه‌های زیبای نوع‌دوستی و همدلی را به تصویر کشید.

وی افزود: دانش آموزان زنجانی نیز با شور و شعور بالایی که برگرفته از تربیت دینی آنها در حوزه نوع‌دوستی است  به خوبی معنای سرعت در خیرات، انفاق و احسان و نیکوکاری را معنای تازه ای بخشیدند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه اندیشه و رفتار زیبای همدلی و نوع‌دوستی دانش‌آموزان  برگرفته از فرهنگ ناب ایثارگری و سخاوتمندی زنجانی‌ها دارد، گفت: با همین نگاه دانش‌آموزان زنجانی در قالب جشن نیکوکاری 78 میلیون تومان به هم‌نوعان نیازمند خود کمک کردند که این رقم با همت بالای دانش‌آموزان و فرهنگیان به 170میلیون تومان در جشن عاطفه‌های امسال رسید.

وی با اشاره به اینکه خیران زنجانی در مجموع در جشن نیکوکاری سال گذشته بیش از سه میلیارد و 900میلیون تومان به نیازمندان و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان کمک کردند، افزود: برنامه‌ریزی شده به‌منظور رفع نیازهای خانوارهای مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با مشارکت خیران زنجانی بیش از پنج میلیارد تومان در این مراسم ملی و معنوی جمع آوری شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری جشن نیکوکاری تببین و ترویج سنت حسنه انفاق و کمک به نیازمندان است، افزود: براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته کمک‌های جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری در اسرع وقت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سفارش قرآن کریم و دین مبین اسلام کمک به نیازمندان و انفاق است، گفت: کمک پنهانی به منظور حفظ کرامات انسانی مورد تاکید دین اسلام بوده و یکی از بهترین انفاق‌ها ایثارگری رزمندگان اسلام در دفاع از خاک میهن و این ایثارگری امروز در حوزه مبارزه با فقر معنا پیدا کرده است.

عباسی به قدردانی از تعامل اثربخش و هدفمند کمیته امداد با آموزش پرورش در حوزه محرومیت زدایی به فعالیت‌ها و کارکردهای مثبت کمیته امداد در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: کمیته‌امداد با شناخت بیشتری که از نیازمندان دارد در حوزه خدمت‌رسانی اقدامات موثری به نیازمندان ارائه کرده و خدمات این نهاد به نیازمندان طبق شناخت انجام می‌شود که در حوزه اطمینان بخشی به جامعه بسیار مهم و اثرگذار است.

معاون پرروشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان در آستانه نوروز شادی بخش منازل نیازمندان خواهد شد، افزود: جشن نیکوکاری سمبل مشارکت ملی و اجتماعی دانش‌آموزان زنجانی بوده و امیدواریم امسال نیز شاهد مشارکت فعالانه دانش‌آموزان در این مراسم ملس و معنوی  باشیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز