خبرگزاری کار ایران

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

افزایش 10 هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۹۷۷

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: شاهد افزایش 10 هزار تنی ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، بهاره دادلویی با اعلام این خبر، تصریح کرد: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و روستایی اهداف مختلفی همچون کمک به بهبود سطح زندگی روستائیان از طریق افزایش درآمد سرانه آن ها، حرکت در جهت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، تولید بخشی از کالای مورد نیاز کشور در مناطق روستایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای محصولات را دنبال می کند.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایجاد زمینه مناسب برای افزایش مهارت ها و شکوفایی استعدادهای روستائیان، کمک به کنترل مهاجرت‌های بی رویه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، کمک به افزایش صادرات غیر نفتی کشور و ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیت های بخش کشاورزی را از دیگر اهداف و سیاست های حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی برشمرد.

وی عنوان کرد: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی به منظور تحقق اهداف و سیاست های فوق، مسئولیت صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، تایید و معرفی برای اعطای تسهیلات بانکی، گردآوری، جمع بندی و تحلیل آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی، ارائه مشاوره های فنی به متقاضیان، بازدیدهای دوره ای از واحدهای تولیدی تحت پوشش، معرفی واحدهای صنعتی و تولیدی نمونه و کارآفرین، تعیین اولویت های سرمایه گذاری و.... را بر عهده دارد.

دادلویی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح آمار آمایش منطقه ای کشور در سال 95، حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست در بخش ایجاد اشتغال در صدور پروانه بهره‌برداری و رتبه دوم در بخش های تعداد صدور پروانه و میزان جذب ماده خام و میزان سرمایه گذاری پروانه بهره برداری شده است.

وی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین مقام نخست کشوری در بخش فرآوری محصول زیتون و رتبه چهارم کشوری در فرآوری محصول کشمش را از آن خود کرده است.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: طی سال های 92 تا 95 ظرفیت جدید فرآوری کشمش در استان زنجان افزایش10 هزار تنی داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز