خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبرداد:

افزایش سهم صادرات استان زنجان در سال جاری/ اختصاص 12 هزار میلیارد تومانی برای اشتغال روستایی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۱۷۹

استاندار زنجان بر ضرورت افزایش سهم صادرات استان زنجان از صادرات کشور تاکید کرد و گفت: از تعطیلی واحدهای تولیدی استان در سال حمایت از کالای ایرانی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌‌امیری، استاندار زنجان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد سفر استاندار چلیابینسک روسیه به استان زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه منعقد شده این استان خواهرخوانده استان زنجان است، تصریح کرد: این هیات تجاری اردیبهشت ماه امسال به منظور توسعه مبادلات تجاری زنجان و روسیه به استان سفر می‌کند.

مقام عالی استان نقش بخش خصوصی در توسعه و رشد تجارت استان را متذکر شد و ادامه داد: می توان از ظرفیت های استان برای صادرات به استان چلیابینسک بهره مند شد.

استاندار زنجان ادامه داد: 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرده است که تا پایان مرداد بایستی پرونده این اعتبارات بسته شود.

درویش امیری به اجرای طرح تکاپو و رونق اقتصادی به عنوان سیاست های دولت در استان اشاره کرد و گفت: محدودیت آب موجب شده است که توسعه شهرک های گلخانه ای در دستور کار قرار گیرد.

وی به شعار حمایت از کالای ایرانی و تلاش مسوولان برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی در سال جاری اشاره کرد و گفت: سهم صادرات استان زنجان طی سال گذشته به 1.27 درصد رسید به گونه ای که این رقم در 95 معادل ۸۶ صدم‌ درصد بوده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه سهم صادرات استان از صادرات کشور در سال جاری افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این مهم موجب افزایش تولید کالای باکیفیت می شود.

مقام عالی استان در ادامه به تولیدات کشاورزی استان در شهرستان های طارم، خرمدره و ابهر اشاره کرد و گفت: بایستی در حوزه بسته بندی محصولات هم چاره ای اندیشیده شود تا تولیدات به صورت فله ای از استان خارج نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز