خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح هادی در بیش از نیمی از روستاهای زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۱۲۴

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طبق سرشماری سال۹۵ ، طرح هادی برای ۶۹۶ روستا تهیه شده و در ۳۶۲ روستا اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی منفرد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام خمینی(ره) ، گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور 42 درصد و در استان زنجان 51درصد است که در این زمینه عملکرد  استان بالاتر از میانگین کشوری است و می توان گفت طرح هادی در نیمی از روستاهای استان زنجان اجرای شده است.

صنعتی منفرد ادامه داد: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال ۹۵، طرح هادی برای 696روستا تهیه شده و در 362 روستا اجرا شده است.

وی به پروژه های قابل افتتاح بنیاد مسکن به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و دهه حساب 100 امام خمینی (ره) در سطح استان اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی همزمان اجرای 4 طرح هادی در روستاهای چیلاخور، برون، قره محمد شهرستان خدابنده و روستای ابنچه رهبری شهرستان ایجرود، کلنگ زنی اولین طرح اشتغال زایی روستایی شهرستان سلطانیه(روستای گوزلدره)  و اولین طرح اشتغال زایی روستایی شهرستان ابهر(روستای پیرسقا) از برخی فعالیت های این نهاد انقلابی در این ایام می باشد.

این مسئول از آغاز همزمان عملیات  آسفالت معابر ۹۰ روستا و بهره برداری از پروژه های آسفالت ریزی معابر ۵۰ روستا درسطح استان با مشارکت دهیاری ها در این ایام خبر داد و افزود:  برای اجرای این پروژه ها، اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، ادامه داد: به منظور بهره گیری از ظرفیت ها، توانهای بالقوه فرهنگی، تاریخی واجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

وی با اشاره به اینکه، در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز