خبرگزاری کار ایران

تجلیل از کارآفرینان برتر زنجان در هفته کار وکارگر؛

34هزار نفر در استان زنجان بیکار‌ند/ با اجرای سامانه جامع روابط کار پرونده قراردادهای سفید بسته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۸۱۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تشریح برنامه های هفته کار و کارگر گفت: بیست و نهمین جشنواره امتنان از الگوهای برتر جامعه کار و تولید استان و دوازهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا یوسفی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان امروز(4 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته کار و کارگر ، گفت: در همین راستا بسیج کارگری و کارگران منتخب واحدهای تولیدی و صنعتی با امام جمعه و استاندار زنجان دیدار خواهند کرد.

یوسفی، با یادآوری هفته کارو کارگر از (4 تا 10 اردیبهشت) به حضور پرشور جامعه کار و تلاش در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: پیاده روی خانوادگی، ایستگاه های صلواتی، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری جشن های انتظار و کارگری، برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای زنگ ورزش صبحگاهی در یکی از کارخانجات از اهم برنامه‌هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، ادامه داد: در همین راستا بیست و نهمین جشنواره امتنان از الگوهای برتر جامعه کار و تولید استان و دوازهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر برگزار می شود.

وی، در ادامه نرخ بیکاری استان در سال گذشته را 9.6 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 34 هزار نفر در استان زنجان بیکار هستند.

یوسفی، همچنین به طرح اشتغال فراگیر این نهاد در راستای صیانت از فرصت‌های شغلی واحدهای صنعتی و ایجاد مشاغل جدید اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اجرا می شود.

این مقام مسئول دراستان زنجان،  به سیاست‌های مداخلاتی دولت و اشتغال حمایتی هم اشاره کرد و افزود: برخی از واحدهای تولیدی هم که از چرخه تولید خارج شده بودند بدون دریافت تسهیلات و با مداخلات دولتی وارد چرخه تولید شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: در حال حاضر 3 هزار و 99 نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند و 287 نفر بیکار مقرری بگیر به چرخه اشتغال بازگشتند.

یوسفی همچنین به سامانه جامع روابط کار در وزارتخانه متبوع اشاره کرد و گفت: با عملیاتی شدن این سامانه شرکت‌ها موظف هستند اطلاعات مربوط به کارگران را در سامانه ثبت کنند که با اجرایی شدن این سامانه پرونده قراردادهای سفید بسته می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز