خبرگزاری کار ایران

قیداری خبرداد:

اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق در استان زنجان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۹۱

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از مراجعه ۴ هزار و ۹۷۴ نفر به مرکز دخالت در خانواده در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد محمدی قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: به منظور کاهش طلاق مرکز مستقل دولتی برای دخالت در خانواده در استان تشکیل شده است.

وی به آثار سوء طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: این مرکز در پی افزایش مراجعان متقاضیان طلاق، اهمیت مداخلات برای شناسایی ریزفاکتورهای طلاق و شیب صعودی طلاق تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از مراجعه 4 هزار و 974 نفر به این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می‌دهد اعتیاد یکی از عوامل اصلی طلاق در خانواده‌هااست.

این مقام مسوول به دیگر عوامل طلاق در استان اشاره کرد وافزود: دخالت اطرافیان، خیانت، عدم مسؤولیت‌پذیری و بیکاری نیز دیگر عوامل طلاق در استان زنجان است.

محمدی قیداری با اشاره به اینکه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان به روزرسانی خواهد شد، گفت: تلاش می‌شود با این اقدام آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به اجتماعی سازی سلامت و ضرورت آن اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد پتانسیل خوبی در این زمینه است.

پرویز قزلباش ادامه داد: تلاش می‌شود از ظرفیت مجمع خیرین سلامت برای اجتماعی‌سازی سلامت استفاده شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی به ضرورت راه‌اندازی دو مرکز در استان زنجان در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد اشاره کرد و افزود: این مراکز 2 هزار و 27 نفر مراجعه کننده با موضوع اعتیاد داشته است.

این مقام مسوول معتادان را مستعد به بیماری‌های چون سل، جنسی  و روانپزشکی خواند و گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با طلاق رویکردی آموزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز