خبرگزاری کار ایران

ایجاد خانه باغ بانوان سالمند و بانک مهربانی در زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۱۶

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) گفت: این موسسه ایجاد خانه باغ بانوان سالمند، نخستین کنسرت ویژه سالمندان و ایجاد بانک مهربانی را در دستور کار امسال خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ابراهیم جمیلی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت‌باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان)امروز(اول خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) خدمات حمایتی و توانبخشی به سالمندان ارائه می کند.

وی با اشاره به سونامی سالمندی و چاق‌تر شدن هرم سالمندی خاطرنشان کرد: این موسسه با هدف توسعه اندیشه نیکوکاری و دعوت از مردم برای میزبانی از سالمندان تاسیس شد.

جمیلی با یادآوری اینکه این موسسه با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همکاری می کند، گفت: به منظور تبادل با آموزش و پرورش کانون پیش‌آهنگان مهربانی در زنجان راه‌اندازی شد.

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت ترویج روحیه کمک به سالمندان توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: به همین منظورکلاس‌های نیم روزه در این مرکز برای دانش‌آموزان داوطلب برگزار می‌شود.

جمیلی موضوعات این کلاس‌ها راحول محور احترام و کمک به پدر و مادر، بزرگترها و سالمندان عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی، ورزش همگانی برای پدربزرگ‌های هفت باغ مهربانی برگزار می شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) خاطرنشان کرد: این موسسه با هدف فراهم سازی زمینه شور و نشاط اجتماعی و ترویج روحیه شادی و انبساط خاطر در سالمندان و برنامه‌ریزی برای گذران مفید اوقات فراغت سالمندان تشکیل شده است.

به گفته وی، هفت باغ مهربانی در راستای خارج کردن سالمندان ازانزوای اجتماعی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی هم برنامه ریزی هایی انجام داده است و سال گذشته جشن دستان مهربانی در هفته کرامت با همکاری مشترک شهرداری زنجان و هفت باغ مهربانی برگزار گردید.

جمیلی به نمایشگاه نقاشی پدربزرگ‌ها برای نخستین بار به همت شهرزاد اصولی از نقاشان مطرح ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موسسه ایجاد خانه باغ بانوان سالمند، نخستین کنسرت ویژه سالمندان و ایجاد بانک مهربانی را در دستور کار امسال خود دارد.

این مقام مسوول افزود: در حوزه آموزشی سالمندان نیز خدماتی چون آگاهی‌سازی در رابطه با بیماری‌های دوران سالمندی، دیابت و تغذیه مناسب، بهداشت فردی و روان، لزوم فعالیت فیزیکی در دوران سالمندی و خود مراقبتی به سالمندان آموزش و ارائه می‌شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) به برنامه های فرهنگی این موسسه شامل نقاشی و شعرخوانی، تماشای دسته جمعی برنامه‌های تلویزیونی، اجرای برنامه‌های مناسبتی مذهبی، کتابخوانی، نقالی و تعریف خاطرات سالمندان اشاره کرد و گفت: برگزاری جنگ‌های شادی، پیاده‌روی و نرمش و استفاده از ست‌های ورزشی ساخته شده و بازی با ادوات فکری نیز از دیگر برنامه‌های ورزشی تفریحی سالمندان در این مرکز است.

مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان به منظور توسعه اندیشه نیکوکاری و حضور آحاد مردم برای میزبانی از سالمندان به همت گروهی از تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن در فروردین سال 1394 تاسیس شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز