خبرگزاری کار ایران

حقی‌راد تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزی از اولویت‌های شیلات استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۳۲۱

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی به منظور عرضه ماهی پاک شده و آماده طبخ در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، منصور حقی راد امروز با اعلام این خبر  با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه فرآوری و بسته بندی محصولات شیلاتی در سال‌جاری در استان زنجان جزو اولویت‌ها بوده و به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد به تولید بیش از 12 هزار و 300 تن ماهی قزل آلا در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از طرفی پایین بودن مصرف سرانه آبزیان در استان و خروج ماهیان تولیدی آبزی پروران برای مصرف به سایر استان ها، زمینه ساز فعالیت واسطه ها شده و نهایتا تولیدات آبزی پروران استان به قیمت پایین توسط واسطه ها خریداری می شود.

وی بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزش طبخ آبزیان برای علاقه مندان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و عرضه ماهیان به صورت زنده در استان و همچنین برنامه ریزی برای ایجاد غرفه های عرضه مستقیم ماهی به صورت زنده فروشی در سطح شهر از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای ترویج مصرف ماهی در بین شهروندان در مناطق مختلف استان بوده است.

حقی راد افزود: امسال به مناسبت هفته سلامت همزمان با برگزاری جشنواره آشپزی کلاس طبخ آبزیان نیز با همکاری مرکز بهداشت شهرستان زنجان با حضور بیش از 120 نفر از بانوان روستایی و داوطلبین سلامت برگزار شد و در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه پخت انواع غذاها با استفاده از گوشت ماهی، نحوه تشخیص ماهی تازه از مانده، چگونگی فیله کردن گوشت ماهی و مزایای مصرف ماهی آشنا شدند.

وی در پایان تصریح کرد: ادارات شیلات در تمام شهرستان ها آمادگی برگزاری دوره های آموزشی طبخ آبزیان برای کارکنان ادارات و نهادهای مختلف در سراسر استان را دارد و متقاضیان در صورت تمایل می توانند به اداره شیلات شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز