خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان :

ثبت نام کلاس اولی‌ها آغاز شد/ دریافت وجه نقد و چک از خانواده‌ها ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۸۸۴

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دریافت وجه نقد در مدارس دولتی هنگام ثبت نام، جزء ۷ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه بیمه دانش آموزی ممنوع است.

به گزارش  ایلنا، علی محمدی، دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان، امروز(5 خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تعلیم و تربیت امر خطیری است و زیربنای توسعه اقتصادی و سیاسی جامعه در آموزش و پرورش بنا نهاده شده و ثبت نام جزیی از فرایند تعلیم و تربیت است از این رو این نهاد به ثبت نام نگاه ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور در استان زنجان ستاد نظارت بر ثبت نام و به موازات آن در تمام مناطق ستاد نظارت بر ثبت نام استان تشکیل شده است و سیاست های سال تحصیلی 97 و 98 تبیین و نظارت می شود.

محمدی با اشاره به اینکه سعی می کنیم ثبت نام در پایه اولی ها به خاطره خوشی برای همه خانواده ها تبدیل شود، افزود: یکی از این چالش های ثبت نام مربوط به  شهر ک های اقماری و کمبود فضا در شهرک های جدید الاحداث و مسکن های مهر بالاخص در ناحیه یک و دو زنجان است.

این مقام مسوول ادامه داد: ثبت نام مدارس از ساعت 8 صبح امروز 5 خرداد در کل استان شروع شده است و ناظران بر ثبت نام در مدارس پر متقاضی استقرار یافته اند و نظارت دارند.

وی با اشاره به اینکه امید می رود تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی در موقع ثبت نام دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تا 31 مرداد ثبت نام ها ادامه دارد و ثبت نام از دانش آموزانی که در چند درس نمره قبولی کسب نکردند، پس از اعلام نتایج، در شهریور انجام می شود.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان، ادامه داد: مابقی پایه ها پس از پایان امتحانات و اعلام نتایج در بین دانش آموزان میان پایه بدون حضور اولیا و در پایه های هفتم  دهم با حضور اولیا و با توجه به سهمیه ای که مشخص شده است ثبت نام انجام می شود.

به گفته وی، تعداد دانش آموزان دوره پیش دبستانی در سال جاری 11 هزا و447 نفر  در 89 مرکز آموزشی بود که نسبت به سال قبل تر 293 نفر افزایش داشتیم.

این مقام مسئول تعداد دانش آموزان سال اول ابتدایی در سال جاری را 18 هزار و 57 نفر و تعداد کل دانش آموزان را 16 هزار و 404 نفر در مدارس دولتی و 1653 نفر در مدارس غیردولتی اعلام کرد و گفت: نسبت به سال قبل 798 نفر افزایش دانش آموز در پایه اول ابتدایی داشتیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در کل دوره ابتدایی جمع دانش‌آموزان 99 هزار و 699 نفر است که 91 هزار و 284 نفر در مدارس دولتی و 8 هزار و 415  نفر در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در دوره ابتدایی کل کلاس ها 4 هزار و 532 کلاس درس است که از این تعداد 4 هزار و 86 کلاس در مدارس دولتی و 446 کلاس در مدارس غیردولتی را شامل می شود.

وی تعداد مدارس مقطع ابتدایی را 1070 مدرسه در استان اعلام کرد و گفت: از این تعداد 1005 مدرسه دولتی و 65 مدرسه غیردولتی است.

محمدی تعداد کل دانش آموزان استان زنجان را 183 هزار و 980 نفر در 2391 مدرسه اعلام کرد و گفت: جمع کلاس های استان 8 هزار و 927 کلاس است که 96 هزار و 235 دانش آموز پسر و 87 هزار و 745 دانش آموز دختر را شامل می شود.

وی با یادآوری اینکه نسبت به سال گذشته در استان افزایش دانش آموزان 4 هزار و 780 نفر بوده است، اظهار کرد: امسال پیش بینی می شود در دوره ابتدایی 3 هزار نفر افزایش دانش آموز داشته باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در ثبت نام دانش آموزان دریافت هرنوع وجه نقد و چک حامل در مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است و فقط وجوه به حساب مدرسه واریز شود، گفت: در هنگام ثبت نام 7 هزار و 500 تومان پول بیمه دریافت می شود.

محمدی با بیان اینکه برای پایه اولی ها 25 هزار تومان هزینه برای سنجش استعداد تحصیلی در مراکز ثابت و سیار دریافت خواهد شد، گفت: ثبت نام نوآموزان در سامانه سنجش استعداد تحصیلی در مراکز ثابت از اواخر خرداد و در مراکز سیار از اوایل تیر آغاز می شود.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان زنجان  ادامه داد: هشت ناظر استانی و 16 ناظر منطقه ای بر ثبت نام های استان نظارت کامل دارند.

وی با یادآوری اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد از اول خرداد در سامانه سجا آغاز شده است، گفت: مدارس غیردولتی، نمونه دولتی و تیزهوشان تابع دستورالعمل خاص خود هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه وجوه کتاب های دوره ابتدایی پایه اول در هنگام ورود 14 هزار و 400 تومان می باشد، گفت: در پایه های بعدی هم هزینه کتاب پرداخت شده و ثبت سفارش انجام شده است.

محمدی با یادآوری اینکه خانواده‌های مناطق شهرک‌های اقمار در صورت کمبود جا به مدارس دیگر معرفی می شوند، گفت: اگر اولیا مشکلی در ثبت نام داشته باشند به ستادهای اصلی مستقر در ادارات مناطق و نواحی مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارزیابی انجام شده از مدارس هیچ مرکز معتبری اعلام نکرده که مدرسه ای نسبت به مدارس دیگر برتری دارد، گفت: در ارتباط با اختصاص معلم ها براساس امتیاز ساماندهی در تمام مدارس انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ثبت‌نام در مدارس دولتی بر اساس محدوده جغرافیایی انجام می شود، افزود: اولیایی که مراجعه می کنند اگر سند رسمی ملک، فیش آب، برق و گاز به نام ولی دانش‌آموز است تعهد نامه بین مدرسه و اولیا به صورت موقت پذیرفته می شود و پس از بررسی اگر خلاف آن ثابت شود ثبت نام لغو می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز