خبرگزاری کار ایران

درویش‌امیری عنوان کرد:

کشور پرهزینه اداره می‌شود/قبول ندارم اعتبارات فرهنگی اندک است

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۸۵۶

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کشور پرهزینه اداره می‌شود، افزود: خرج و دخل کشور با یکدیگر توازن ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری عصر امروز در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با یادآوری اینکه برای توسعه کشور نباید همه چیز را از دولت مطالبه کرد، گفت: بیش از 25 دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد که تنها یک‌دستگاه زیر نظر قوه مجریه است .

استاندار زنجان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور متذکر شد: قبول ندارم اعتبارات فرهنگی کم و محدود است. با وجود هزینه‌هایی که در زمینه فرهنگی شده چرا با آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

درویش‌امیری، از آموزش و پرورش به‌عنوان بازوان فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: هنر را در گرافیک، عکاسی و... خلاصه نمی‌کنیم. امروز بیش از 20 رشته در حوزه هنر در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس است.

وی، همچنین با بیان اینکه هنر یا صرفا تراوشات ذهن و فکر انسان یا تلاش جسم برای کمک به ذهن است، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن هم یک هنر ممتازی است که باید به آن توجه شود.

مقام عالی استان از حافظ و قاری قرآن به‌عنوان هنرمند یاد کرد و گفت: در صنایع دستی قرن‌هاست با خود هنر را همراهی می‌کنیم، صنایع دستی در صدها رشته کم نظیر است و جوهره هنر بخش‌های مختلف در آن نقش بسته می‌شود جزئی از هنر است.

درویش امیری ادامه داد: باید در حوزه هنر به اندازه‌ای عمیق باشیم که نسل جوان منتظر این هنر باشند و آنان را با اصالت هنر ایرانی باور داشته باشند.

به گفته استاندار زنجان، هر اندازه توانایی هنر ایرانی نادیده گرفته شود و عرصه را بر آنان تنگ کنیم هنرمندان وارداتی از مسیرهای مختلف وارد کشور می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هنر و هنرمند سرمایه جامعه است، افزود: اگر از هنر حراست نشود این محصول می‌تواند مضر و در صورت توجه می‌تواند تبدیل به سرمایه و ثروت ملی شود.

لازم به ذکر است، پرفسور یوسف ثبوتی، رئیس اسبق دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، به‌عنوان نماینده دانشگاهیان استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مطلوب استان زنجان، گفت: استان زنجان در مقایسه با سال‌های دهه‌های نه چندان دور شاهد رشد و پیشرفت مطلوبی در حوزه بهداشت، درمان، آموزش و حوزه‌های مختلف بوده است. 

گفتنی است، در این جلسه نمایندگانی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیز در راستای اعتلای فرهنگ جامعه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز