خبرگزاری کار ایران

جوابیه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان درباره پروژه پونک فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۳۰۸

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در پی انعکاس خبر پروژه 1196 واحدی پونک فرهنگیان زنجان جوابیه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، در پی انعکاس خبر پروژه ۱۱۹۶ واحدی پونک فرهنگیان زنجان در خبرگزاری ایلنا به تاریخ ۵ /۳ /۹۷ اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان جوابیه داد که در قسمتی از این جوابیه آمده است: احتراما عطف به نامه شماره ٣۶٢٢٩ ‌- ۵ / ٣ ‌/١٣٩٧ ‌مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به استحضار می‌رساند ثبت‌نام پروژه مذکور در پایان سال ۱۳۸۴ ‌و شروع ساخت پروژه نیز از سال ١٣٨۵ توسط شرکت تامین مسکن فرهنگیان «از شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان»آغاز شد.

با توجه به عدم توانایی شرکت مذکور در ساخت و تحویل واحدها به متقاضیان، در سال ١٣٩٠ ‌پروژه مذکور توسط شرکت تامین مسکن به شرکت بتن کاوه آذربایجان «یکی از شرکت‌های فعال در آن پروژه »واگذار گردید و شرکت بتن کاوه از سال ١٣٩١ ‌فعالیت خود را جهت تکمیل و تحویل واحدها  آغاز کرد و در این زمان پروژه به خودمالکی وتسهیلات آن نیز به تسهیلات مسکن‌مهر تبدیل شد.

با پیگیری‌هایی که از ناحیه اداره کل آموزش وپرورش و نمایندگان اعضا، اعم از بازدیدهای مستمر، جلسات متعدد یا پمانکار، ارگان‌های ذی‌ربط صورت گرفت، تاکنون فقط ۶ بلوک به اعضا، تحویل شده است)از ۶۱۷ واحد  تک‌خوابه تاکنون ۴۱۵ ‌واحد تحویل اعضا شده است و ١١٨ ‌واحد به‌علت مشکلات موجود اعضا از تحویل آن خودداری کرده‌اند و ٨۴ ‌واحد نیز در بلوک ۵ ‌تحویل نشده است)و همچنین ۵٧٩ ‌واحد دو خوابه هنوز تکمیل و تحویل نشده است .

با توجه به اینکه مقرر شده بود شرکت بتن کاوه در مدت زمان ١۵ ‌ماه کاری پروژه را تکمیل وتحویل اعضاء دهد که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است. البته لازم به‌ذکر است شرکت بتن کاوه براساس ارائه برنامه مکتوب تاریخ تحویل تمامی واحد را ۲۵ /۷ /۹۶ اعلام کرده بود که  تحویل واحدها در این زمان هم اتفاق نیفتاد.

با توجه به اینکه این پروژه به‌صورت خودمالکی است و قرارداد پیش‌فروش توسط شرکت و خریدار امضا، شده به همین خاطر اداره کل آموزس وپرورش نمی‌تواند در امورات ورود پیدا کند اما از آنجائی‌که اعضای پروژه، فرهنگیان استان می باشند تاکنون تمامی پیگیری‌ها توسط این اداره کل صورت گرفته است و همچنان این پیگیری‌ها ‌ادامه دارد.

لازم به ذکر است از سال ١٣٩۵ ‌با انتخاب نمایندگان اعضاء پیگیری امورات مربوط به پروژه با همکاری آنان صورت می‌گیرد. تا کنون جلسات متعددی با استاندار وقت جناب آقای مهندس انصاری، طرح در جلسه شورای تامین مسکن استان، معاونت امور عمرانی استانداری، اداره کل ارزیابی عملکرد وحقوقی استانداری ،اداره کل سیاسی و امنیتی استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی، شرکت‌های خدمات‌رسان(آب، برق، گاز )، شرکت بتن کاوه آذربایجان مجری طرح، نمایندگان اعضای پروژه مذکور و .... و نامه‌نگاری‌های متعدد با ارگان های مربوطه از جمله دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، وزارت آموزش و پرورش، نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، کانون انبوه‌سازان کشور، ... متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشته است و مشکل همچنان ادامه دارد.

البته با توجه به صحبت‌هایی که توسط مسئولین استان با مدیرعامل شرکت بتن کاوه به عمل آمده ایشان قول داده تا‌پایان تیرماه ٩٧ ‌تعداد ۴ بلوک از بلوک‌های باقی‌مانده  را تحویل اعضاء دهد و همچنین بقیه بلوک‌ها را تا پایان شهریور ماه ٩٧ ‌تکمیل وتحویل نماید.

شماره نامه برخی از مکاتبات انجام شده:

٧٣ / ١۵۵٣٢ ‌/ ۵٧٠٠ ‌- ١٠ / ۵ / ٩۴ ‌استاندار وقت زنجان ، ٧٣ / ۵ ‌۶ ٢٠٠ / ۵٧٠٠ ‌- ۱۶/۶/۹۴ ‌استاندار وقت زنجان ، ٧٣ ‌/۷۰۶۹/ ۵٧٠٠ ‌- ٣٠ /٢ / ٩۵ ‌وزیر وقت آموزش وپرورش ، ٧٣ / ١۴٩٨٧ / ۵٧٠٠ ‌- ۶/ ۵ ‌/ ٩۵ ‌دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ، ٣۴٠٧۵/٧٣/ ۵٧٠٠ ‌- ٢٢ / ٩ ‌/٩۵ ‌مدیر کل دفتر امور مجلس وزارت آموزس وپرورش ، ٧٣ ‌/ ٢٢٣۴١ / ۵٧٠٠ ‌- ۲۷/۶/۹۶ وزیر آموزش وپرورش دکتر بطحائی، ٧٣ / ٣٩٣٩٩ ‌/ ۵٧٠٠ ‌- ٢ ‌/ ١١ ‌/۹۶ ‌معاونت حقوقی وامور مجلس وزارت آموزش وپرورش و ....

مریم رشتچی

مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز