خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان :

رفع موانع اشتغالزایی از وظایف کارگروه اشتغال است/پایین بودن نرخ بیکاری منجر به جذب نیروی کار از دیگر استان ها می شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۷۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان در جلسات کارگروه اشتغال استان که با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط تشکیل می شود، موانع اشتغال بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرامرز نیک‌سرشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان امروز(19 خرداد) در جلسه کار گروه اشتغال استان زنجان اظهار کرد: یکی از وظایف این کارگروه بسترسازی برای رفع موانع اشتغال است.

وی با یادآوری اینکه نباید متمرکز به اشتغال باشد، افزود: رفع موانع اشتغال از طریق اصلاح قوانین و بخشنامه های میسر می شود.

این مقام مسئول از کاریابی‌ها به عنوان کم هزینه ترین راه برای در اختیار گرفتن فرصت های شغلی برای جویندگان کار یاد کرد و گفت: این مراکز وظیفه ای برای برگزاری دوره های آموزشی ندارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با یادآوری اینکه اعلام پایین بودن نرخ بیکاری در استان منجر به جذب نیروی کار از دیگر استان ها می شود، گفت: همین موضوع می تواند مشکلات و معضلات دیگری از جمله در مورد بهداشت در پی داشته باشد.

نیک سرشت با طرح این سوال که ارائه 185 فرصت شغلی در حوزه توسعه صادرات محصولات کشاورزی با توجه به کدام بستر موجود برنامه‌ریزی شده است، گفت: در این جلسات که با حضور دستگاه های متولی اشتغال تشکیل می شود بایستی موانع ایجاد و حفظ اشتغال بررسی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه به برخی از مشکلات حوزه اشتغال در بخش های مربوط به بانک ها اشاره کرد و گفت: متکی بودن به منابع بانکی فرصت توجیه عدم تحقق را منجر می شود.

ناصر فغفوری تکیه بر منابع غیربانکی در اشتغالزایی را مورد تاکید قرار دارد و گفت:  ایجاد اشتغال یک فرآیند محسوب شده و دستوری نمی‌شود در این حوزه فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف تعیین شده در حوزه اشتغال نیازمند رونق اقتصادی است، افزود: ایجاد 37 هزار فرصت شغلی جزو برنامه های استان است که  یک هزار و 250 مورد از فرصت‌ها مربوط به واحدهای کاریابی است که به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز