خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد:

اختصاص12 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت محصول عدس/ پیش‌بینی برداشت 6 هزار تن عدس در استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۶۹

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: سال زراعی جاری بیش از 12 هزار و 182 هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت محصول عدس اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عامری انتقال کشت‌های بهاره حبوبات به کشت‌های پاییزه و انتظاری را از سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: سال زراعی جاری 2 هزار و 63 هکتار از عدس کشت شده در استان به صورت انتظاری و پاییزه بوده است.  

عامری، با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ سطح و تولید عدس جزو استان های مهم و پیش رو در سطح کشور به حساب می آید، افزود: پیش بینی می شود امسال بالغ بر 6 هزار تن عدس از سطح مزارع استان برداشت شود.

وی ادامه داد: محصول عدس در استان زنجان عمدتا به صورت دیم کشت می شود به طوری که امسال 12 هزار و 100 هکتار از کل سطح زیر کشت عدس در استان به صورت دیم بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عمده عدس تولیدی استان را مربوط به شهرستان زنجان دانست و عنوان کرد: در کشت های بهاره در مناطق مختلف استان زنجان همه ساله در اوایل بهار به دلیل بارش های بهاره امکان وارد شدن به مزرعه وجود ندارد و این موضوع سبب می شود عمده بارندگی ها از دسترس خارج شود. در حالی که استفاده حداکثری از بارندگی‌ها، حسن و مزیت بزرگی برای کشت انتظاری و پاییزه محسوب می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان استان از کشت انتظاری و پاییزه حبوبات، از افزایش حداقل 30 درصدی عملکرد حبوبات در این روش نسبت به کشت بهاره خبر داد.

عامری در ادامه کشت مکانیزه حبوبات در استان زنجان را مورد تاکید قرار داد و در تشریح مزایای کشت مکانیزه گفت: بالاترین هزینه کشت و تولید حبوبات مربوط به برداشت آن است که با کشت مکانیزه، علاوه بر اینکه بذور به طور یکنواخت در داخل خاک قرار گرفته و با امکان برداشت مکانیزه آن هزینه ها کاهش می یابد، از طریق افرایش تولید در واحد سطح عملکرد مناسبی نیز حاصل خواهد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در پایان بر استفاده از دستگاه‌های خاکورزی حفاظتی یا بذرکار مستقیم در کشت حبوبات در مناطق مختلف استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز