خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبرداد:

احداث نخستین کلکسیون باغ مادری ژنتیکی ارقام انگور در شهرستان ابهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۳۶۷

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی باغبانی در سطح جهان، حرکت در مسیر علوم نوین باغداری با ضریب مکانیزاسیون بالا، لازمه توسعه همه جانبه در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مجید قزوینیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر ، امروز با اعلام این خبر افزود: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ابهر برای نخستین بار در سطح استان زنجان، اقدام به احداث کلکسیون باغ مادری انواع ژنوتیپ‌های برتر و تجاری ارقام انگور در محوطه اداری مدیریت در سال جاری کرده است که بی‌شک یکی از منابع ژنتیکی غنی و قابل توسعه در استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این کلکسیون باغ مادری علاوه بر داشتن مزیت شناساندن و معرفی ارقام مهم انگور برای محققین، باغداران و... می‌تواند به‌ عنوان یک باغ مادری ایده‌آل برای اجرای انواع طرح‌های پایلوت باغبانی و نیز پایان‌نامه‌های باغبانی حتی تا سطح دکترا مطرح باشد.

قزوینیان بیان داشت: به مرور زمان همچنین با تحقیق علمی و فنی در بخش مورفولوژی و مارکرهای مولکولی، می‌توان با شناسائی و سلکسیون بهترین رقم سازگار به شرایط نامساعد اقلیمی و خاکی از جمله سرما و یخبندان، خشکی و شوری، ارقام مذکور را برای کشت به باغداران ایران زمین گواهی و معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز