خبرگزاری کار ایران

چهارشنبه؛

بچه‌های مهدکودک‌های کشور تمرین زلزله می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۷۲

«هدف از اجرای این طرح آشنایی کودکان، مدیران و مربیان مهد کودک‌ها با نحوه صحیح پناهگیری هنگام وقوع زلزله و انجام اقدامات صحیح بعد از وقوع زلزله عنوان شده است»

ششمین تمرین سراسری زلزله و ایمنی روز چهارشنبه(۱۷ اردیبهشت) با حضور کودکان مهد کودک‌های کشور به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، این تمرین به همت این پژوهشگاه و دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و با همکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

هدف از اجرای این طرح آشنایی کودکان، مدیران و مربیان مهد کودک‌ها با نحوه صحیح پناهگیری هنگام وقوع زلزله و انجام اقدامات صحیح بعد از وقوع زلزله عنوان شده است.

این تمرین در تهران با همکاری سازمان مدیریت بحران شهرداری منطقه ۶ در پارک لاله و در سایر شهر‌ها با همکاری سازمان بهزیستی در مهدهای کودک اجرا می‌شود.

در این تمرین در تهران حدود ۲۴ مهد و ۳۰۰ کودک در پارک لاله به صورت نمادین بر نامه اجرا می‌کنند و مهدهای دیگر کشور در‌‌ همان روز عملیات پناهگیری و خروج را به همراه مربیان خود در داخل مهد اجرا خواهند کرد.

این تمرین با انجام راهپیمایی کودکان، حمل پلاکاردهای حاوی پیام‌های ایمنی آغاز و سپس با اجرای نمایش، شعر، سرود با موضوع زلزله و ایمنی، در محل آمفی تئا‌تر روباز پارک لاله ادامه می‌یابد.

لازم به یادآوری است این تمرین که امسال چهاردهمین سال پیاپی اجرای خود را طی می‌کند، از سال ۱۳۷۹ به صورت آزمایشی و فقط در سه مهد کودک تهران آغاز شد و پس از اجرای هشتمین دوره خود، از سال ۱۳۸۸ به صورت سراسری در تمامی استان‌های کشور برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز