خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی خبازان سنندج خبر داد:

موافقت تلویحی با افزایش مزد کارگران نانوا فارغ از قیمت نان

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۹۳

مقامات اداره کار سنندج به طور تلویحی گفته‌اند دستمزد کارگران خباز مستقل از قیمت نان از اوایل خرداد ماه افزایش می‌یابد اما میزان این افزایش را اعلام نکرده‌اند.

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه به نقل از مقامات دولتی این شهرستان گفت: دستمزد کارگران خباز از اوایل خرداد ماه و بصورت مستقل از قیمت نان افزایش ‌می یابد.

«یدالله صمدی» در این باره به ایلنا گفت: مقامات اداره کار سنندج به طور تلویحی گفته‌اند دستمزد کارگران خباز مستقل از قیمت نان از اوایل خرداد ماه افزایش می‌یابد اما میزان این افزایش را اعلام نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه تصمیم برای افزایش دستمزد کارگران خباز در نشست هفته گذشته فرمانداری گرفته شده‌ است، افزود: این جلسه با حضور فرماندار، مدیران کل نهادهای دولتی نظیر اداره کار، سازمان تامین اجتماعی، اداره غله، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان اتحادیه کارفرمایان خباز و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارگران خباز شنبه هفته گذشته(۱۳ اردیبهشت) در فرمانداری سنندج برگزار شد.

به گفته صمدی، در صورتجلسه‌ای که مربوط این نشست بوده و رونوشتی از آن نیز برای انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه ارسال شده است، بر افزایش دستمزد کارگران خباز به میزان قانونی و برخورد اداره کار با کارفرمایان متخلف، ممنوعیت صدور مجوز احداثکارگاه خبازی، ممنوعیت به کارگیری کارگران بازنشسته در خبازی‌ها و… تاکید شده است.

وی یادآور شد: موافقت تلویحی مسئولان دولتی و کارفرمایی با افزایش دستمزد کارگران نانوا در حالی است که پیش‌تر ۲۰۰ کارگر خباز در تاریخ ۹ اردیبهشت در اعتراض به ثابت ماندن دستمزد‌های خود در مقابل فرمانداری تجمع کرده‌ بودند.

این فعال کارگری گفت: با وجود نوسانات شدید اقتصادی از سال ۹۱ تا کنون دستمزد کارگران خباز حتی به اندازه مصوبات مزدی شورای عالی کار افزایش نیافته است و کارفرمایان نانوا در تمام این مدت افزایش دستمزد کارگران را به افزایش بهای نان منوط کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز