خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد:

شیوه توزیع بیمه کارگران ساختمانی بروجرد غیر‌شفاف است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۱۹۲

سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بروجرد در سال جاری ۱۰۰ نفر اعلام شده که این تعداد یک پانزدهم سهمیه بیمه اختصاص داده شده به استان لرستان(۱۵۰۰ نفر) است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد(واقع در استان لرستان) سهمیه بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان در سال ۹۳ را ناکافی دانست.

«علی یارمحمدی» در این باره به ایلنا گفت: سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بروجرد در سال جاری ۱۰۰ نفر اعلام شده که این تعداد یک پانزدهم سهمیه بیمه اختصاص داده شده به استان لرستان(۱۵۰۰ نفر) است.

وی ضمن انتقاد از آنچه توزیع ناعادلانه سهمیه بیمه کارگران ساختمانی میان شهرستان‌های استان لرستان می خواند به سهمیه ۳۰۰ نفری یکی از این شهرستان‌ها که از بروجرد کوچک‌تر است، اشاره کرد.

به گفته یارمحمدی، در حالی که بیش از ۵ هزار کارگر ساختمانی در بروجرد مشغول به کارند از ابتدای اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی تاکنون ۳۲۰۰ کارگر ساختمانی در این شهرستان بیمه شده‌اند.

این فعال کارگری در ادامه شیوه توزیع سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بروجرد در سال ۹۳ را غیرشفاف دانست و افزود: در حالی که قرار بود سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بروجرد در روز جهانی کارگر(۱۱ اردیبهشت) از سوی اداره تامین اجتماعی این شهرستان توزیع شود و کارگران از شب قبل مقابل این اداره دولتی خوابیده و منتظر بودند، روز کارگر اعلام شد این سهمیه بیمه از طریق دیگری توزیع می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد در پایان اظهار کرد: گفته شده است سهمیه بیمه کارگران ساختمانی بروجرد از طریق یک شرکت خصوصی توزیع می‌شود. این شرکت خصوصی نقش بازرسی از محل کار متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی به قصد تایید کارگر ساختمانی بودن آنان را بر عهده دارد، در حالی که این وظیفه در اصل باید توسط نهادهای صنفی کارگران ساختمانی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز