خبرگزاری کار ایران

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

کارآفرینی برای ۱۲۰ هزار مددجو ۲۴۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۲۸

ما نوع دیگری از اشتغال آفرینی را نیز داریم که در آن هدف ما به جای کسب سود اقتصادی ایجاد نشاط و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. این حوزه به اشتغال خرد افرادی مانند سالمندان و معلولین تعلق دارد.

سرپرست کمیته امداد اعلام کرد که کارآفرینی برای یکصدو بیست هزار خانوار کمیته امداد سبب صرفه جویی دویست و چهل میلیارد تومان شده است که این مبلغ می‌تواند کمک خوبی برای دیگر خانواده‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مراسم جشن ملی توانمندی و خود کفایی یکصد و بیست هزار خانوار کمیته امداد امام خمینی که امروز برگزار شد، حسین انوار گفت: خودکفایی هر خانوار از شش ماه تا دو سال زمان برده است.

وی افزود: خدمات ما تنها در حوزه کمکهای اقتصادی نیست بلکه در حوزه مددکاری سعی داشته‌ایم تا احساس ناتوانی و ترس را از خانواده‌های آسیب دیده دور کنیم و‌ آن‌ها را برای ورود به حوزه کارآفرینی آماده کنیم.

انواری ادامه داد: ما نوع دیگری از اشتغال آفرینی را نیز داریم که در آن هدف ما به جای کسب سود اقتصادی ایجاد نشاط و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. این حوزه به اشتغال خرد افرادی مانند سالمندان و معلولین تعلق دارد.

سرپرست کمیته امداد گفت: ما در سال جدید می‌توانیم پانصد هزار فرصت شغلی را در صورت تامین منابع ایجاد کنیم. تاکنون مجلس شورای اسلامی از منابع قرض الحسنه بانک‌ها دو هزار میلیارد تومان را در سال ۹۳ برای این سازمان تصویب کرده است که ما می‌توانیم با این مبلغ دویست هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

انواری با اشاره به اینکه توان افزایی مددجویان و تبدیل آن‌ها یک عنصر مولد سبب کاهش نرخ بیکاری، کاهش بار مالی دولت؛ ایجاد فرهنگ کار و تلاش و روحیه خود باوری، افزایش اعتبار اجتماعی ثبات و تحکیم خانواده می‌شود گفت: برخی نظریه پردازان اقتصادی این گونه از انواع اشتغال را نمی‌پذیرند. در حالی که با افزایش اشتغال می‌توانیم بسیاری از مشکلات جامعه را حل کنیم بنابراین باید سعی شود که موانع قانونی از سر راه اشتغال برداشته شود و یارانه‌ای برای آموزش این گونه کار‌ها تعلق گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز