خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۲۷

«هم اکنون بیش از هفت میلیون خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار دارند. / سه هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد در دوسال اخیر ازدواج کرده‌اند.»

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: یک میلیون و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد قرار دارند.

به گزارش ایلنا، حسین انواری در نشست تخصصی زنان سرپرست خانوار استان مازندران در ساری با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد قرار دارند، افزود: کمیته امداد امام(ره) علاوه بر پرداخت مستمری به این زنان برای گذران امور زندگی به آنان تسهیلات خوداشتغالی نیز می‌پردازد تا به خودکفایی برسند.

وی از ازدواج دوباره سه هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد در دوسال اخیر خبر داد و گفت: کمیته امداد حمایت خود را بعد از ازدواج این زنان ادامه می‌دهد؛ به این صورت که به آنان و همسرانشان تسهیلات ارائه می‌شود تا بتوانند درآمد کسب کنند. علاوه بر آن هم اکنون بیش از هفت میلیون خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) قرار دارند.

سرپرست کمیته امداد سقف تسهیلات پرداختی برای ایجاد هر فرصت شغلی از سوی این نهاد را ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به کمیته امداد اختصاص یافته است که با پرداخت این میزان تسهیلات ۲۰۰ هزار فرصت اشتغال زایی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.
وی همچنین در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری مسجد شکوهی شهرستان ساری گفت: تاکنون ۳هزار مرکز نیکوکاری کمیته امداد با محوریت مساجد در سراسر کشور ایجاد شده است.

انواری افزود: مراکز نیکوکاری با همکاری هیئت امنای مساجد و معتمدان محلی برای توسعه برنامه‌های این نهاد در زمینه مشارکت‌های مردمی ایجاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز