خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبر داد:

بسته رفع موانع تولید و اشتغال تا دو ماه آینده به دولت ارایه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۶۸

«در چند سال گذشته با رشد منفی انباشته شده اقتصادی مواجه بوده‌ایم، که از نیمه دوم سال گذشته تلاش شد این رشد به سمت مثبت حرکت کند و امسال تلاش داریم تا نرخ رشد اقتصادی را به سه درصد برسانیم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از اقدامات دولت در سال ۹۳ نظم بخشیدن به نظام بیمه‌ای و سلامت است، ادامه داد: حضور رییس جمهور در شرکت داروپخش که بخشی از تولیدات سلامت را انجام می‌دهد نیز در همین راستا بوده است.
به گزارش ایلنا، دکتر «علی ربیعی» روز جمعه در حاشیه افتتاح نخستین خط تولید هورمون رشد انسانی توسط رییس جمهوری به خبرنگاران گفت: همه وزارتخانه‌ها به دستور رییس جمهوری موظف شده‌اند تا برنامه‌های خود را در حوزه اشتغال اعلام کنند.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال هم از سوی وزارتخانه‌ها و هم در استان‌ها، برنامه ریزی شده و چند استان به صورت آزمایشی در حال مطالعه هستند تا موانع تولید و شرایط بهبود فضای کسب و کار استخراج شود همچنین بسته رفع موانع تولید و اشتغال تا دو ماه دیگر به دولت ارایه می‌شود.
دکترربیعی خاطر نشان کرد: دولت نیز در هر چند جلسه‌ای که تشکیل می‌دهد، به صورت آرام و تدریجی بخشی از موانع تولید را برداشته است.
دکتر ربیعی گفت: در چند سال گذشته با رشد منفی انباشته شده اقتصادی مواجه بوده‌ایم، که از نیمه دوم سال گذشته تلاش شد این رشد به سمت مثبت حرکت کند و امسال تلاش داریم تا نرخ رشد اقتصادی را به سه درصد برسانیم.
وی با بیان اینکه جهت گیری کلی دولت رونق تولید و خروج از رکود است، عنوان کرد: علاوه بر گشایش در مسایل خارجی، اهتمام مدیریت مسایل کار‌شناسی و علاقه‌مندی در حوزه سلامت نیز وجود دارد و دولت با بهره گیری از اختراعات، ابداعات و اقدامات دانش بنیان، فعالیت خود را برای ایجاد اشتغال آغاز کرده است.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی به تشکیل جلسه شورای عالی اشتغال در هفته دوم فروردین سال جاری اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری تاکید کردند همه دستگاه‌ها با همین شرایط و بودجه موجود، برنامه‌های اشتغال خود را بیان کنند و همین طور برنامه شغل‌های اجتماعی که بیشتر به منزله ایجاد شغل در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته است.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی افزود: اکنون میزان اشتغال زایی بخش «آی سی تی» و کشاورزی مشخص شده و در حوزه توریسم، گردشگری، صنایع دستی و همچنین مشاغل سبز و محیط زیست نیز برنامه‌ها در حال تدوین است.
دکترربیعی خاطر نشان کرد: پیام دیگر رییس جمهوری در شرکت تولیدی داروپخش این است که دولت به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی توجه دارد و حامی سرمایه گذاری و کارآفرینی است.
وی گفت: دولت، همه تلاش خود را در این باره به کار می‌بندد و از نظام بانکی خواسته است که در خدمت تولید قرار گیرد.
وزیر تعاون، کارورفاه اجتماعی همچنین درباره سامانه الکترونیکی تامین اجتماعی افزود: با راه اندازی این سامانه بیمه شدگان می‌توانند سوابق بیمه و نحوه محاسبه حق بیمه را در این سامانه مشاهده کنند.
ربیعی ادامه داد: خوشبختانه بیمه‌ها با دو شعار مسوولیت پذیری و کارآمدی جهش بزرگی در فعالیت‌های خود داشته‌اند و تامین اجتماعی نیز برنامه‌های خود را در این راستا تنظیم کرده است که امیدواریم کارگران رضایت بیشتری از درمان در تامین اجتماعی هم داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری صبح جمعه در شرکت داروپخش حضور یافت و نخستین خط تولید هورمون رشد انسانی را به صورت رسمی افتتاح کرد.
با افتتاح این خط تولید، سالانه حدود ۸۰ میلیارد تومان از خروج سرمایه به خارج کشور جلوگیری می‌شود.
با راه اندازی این خط تولید، ایران پنجمین کشور دارنده این فناوری در جهان می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز