خبرگزاری کار ایران

نصب ۱۴۴ کتیبه ضریح امامین جوادین

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۸۳۶

«با کار فشرده تیم نصاب جایگذاری قطعات در مدت یک هفته اجرا شد. / همزمان با این کتیبه ها نهمین پرده که با هنرهای گل دوزی، ملیله دوزی و خطاطی تهیه شده است تحویل تولیت حرم شد.»

یکصدو چهل و چهار کتیبه نوسازی شده ضریح مطهر امامین جوادین علیهماالسلام بر مضجع شریف ایشان نصب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، غلامحسین گودرزی مدیر صنعتی و هنری ستاد ضمن اعلام این مطلب گفت: این کتیبه ها شامل ۱۱۰کتیبه ی میناکاری شده شعر در مدح حضرت موسی بن جعفر و حضرت جوادالائمه علیهماالسلام و ۳۴ کتیبه اسماء الله می باشد که در طول سه سال گذشته نوسازی شدند.

وی ادامه داد: مرور زمان موجب از بین رفتن کتیبه های پیشین روی ضریح شده بود بنابراین، به همت هنرمندان کارگاه آفرینشهای هنری ستاد بازسازی در استان اصفهان و با استفاده از هنرهای قلمزنی، زرگری و میناکاری در راستای نوسازی این کتیبه ها با مینای لاجوردی و قهوه ای و سبز اقدام شد.

مدیر صنعتی و هنری ستاد بازسازی با اشاره به منابع تامین هزینه این طرح گفت: بانیان این پروژه مردم ولایتمدار شهرستان لنجان از استان اصفهان می باشند که با اهدای نذورات نقدی و غیرنقدی هزینه های این پروژه را متقبل شده اند.

وی با بیان اینکه نصب این کتیبه ها با شروع ماه شعبان آغاز شد عنوان کرد: با کار فشرده تیم نصاب جایگذاری قطعات در مدت یک هفته اجرا شد.

گودرزی در پایان خاطر نشان ساخت: همزمان با این کتیبه ها نهمین پرده که با هنرهای گل دوزی، ملیله دوزی و خطاطی تهیه شده است تحویل تولیت حرم شد. همچنین ۴ کتیبه ی پارچه ای نفیس مزین به هنرهای تزیینی با استفاده از مروارید و سنگهای قیمتی نیز جهت نصب در اعیاد به حرم مطهر اهداء شد که در نیمه شعبان بر ضریح مطهر آویخته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز