خبرگزاری کار ایران

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبرداد:

رهایی ۷۳ زائر ایرانی از محاصره داعش

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۲۰

این زائران با پیگیریهای مسئولان ایرانی و عراقی و با اقدامات ارتش عراق از محاصره خارج شدند و با سلامتی کامل به میهن اسلامی بازگشتند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه ۷۳ نفر از زائران ایرانی که به صورت آزاد به عتبات سفر کرده بودند، ۱۰ روز پیش در سامرا تحت محاصره گروه داعش قرار گرفتند که با پیگیریهای مسئولان ایرانی و عراقی و با اقدامات ارتش عراق از محاصره خارج شدند و با سلامتی کامل به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی گفت: همزمان با آغاز درگیری‌ها در سامرا، برخی از ایرانیان جهت زیارت عتبه مقدسه به سامرا سفر کرده بودند که در جریان حملات اخیر داعش در سامرا حضور داشته و برای خروج از این شهر با مشکل روبه‌رو شدند.

وی افزود: پس از اطلاع از این ماجرا، مسوولان مربوط در عراق و ایران پیگیر این موضوع شدند و تصمیم بر این گرفته شد که با تدابیر ویژه نیروهای امنیتی و ارتش عراق از این منطقه خارج شوند.

نظافتی با اینکه این گروه از زائران در قالب کاروان آزاد به عراق سفر کرده بودند، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه سفر زائران به سامرا بدون هماهنگی سازمان حج وزیارت به این شهر اتفاق افتاده بود و سازمان حج از نظر قانونی در برابر این افراد هیچ وظیفه‌ای نداشت، اما براساس وظیفه اخلاقی و دینی خودش وارد عمل شد و پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه همکاری‌های خوبی میان مسوولان سازمان حج و وزارت امور خارجه ایران و عراق صورت گرفت و چند روز پیش این زائران به صورت هوایی از سامرا خارج و به ایران اسلامی بازگشتند.

نظافتی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ زائر ایرانی در شهرهای کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا حضور ندارد، تصریح کرد: تنها شماری از عوامل برای نظارت بر رفع نقایص هتل‌ها و آشپزخانه‌ها و… حضور دارند.

شایان ذکر است، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه ۲۸ خردادماه از ایجاد برخی مشکلات برای زائران ایرانی در سامرا خبر داده بود.

حرم مطهر پنج امام معصوم شامل حضرت علی(ع)، امام حسین(ع)، امام موسی کاظم(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) و همچنین حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(س) در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا قرار دارد.

هر سال صدها هزار نفر از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، بحرین، عربستان، امارات، عمان، پاکستان، هند، جمهوری آذربایجان با سفر به عراق حرم ایشان را زیارت می‌کنند که زایران ایرانی در صدر این افراد قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز