خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نظام نیاز به آرامش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۹۲

انتشار اخبار صادقانه، جلب اعتماد مردم و مسئولین و امانت داری در اخبار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های عملکرد یک خبرنگار است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خبرنگاران باید بکوشندکه اطلاعات صحیح را در اختیار جامعه بگذارند و گزارش‌های آن‌ها شفاف باشد و از آنچه فکر می‌کنند آرامش جامعه را برهم می‌زند پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام محمد علی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و در همایش تجلیل از خبرنگاران حوزه ایثار و شهادت با بیان اینکه حضور بیش از ۱۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در مجلس شورای اسلامی یکی از افتخارات بنیاد شهید است، گفت: واژه شهید و شهادت برای جامعه اسلامی ما بسیار ارزشمند است و قرآن نیز برای آن ارزش زیادی قائل شده است.

وی با تکریم یاد خبرنگار شهید صارمی ادامه داد: اگر عزتی برای ما وجود دارد از شهدا و ایثارگران به ما رسیده. در جامعه بسیاری از مخترعین، دانشمندان از ارزش برخوردارند اما اگر شهدا امنیت جامعه را تامین نمی‌کردند این افراد نمی‌توانستند به دستاوردهای بزرگ برسند بنابراین هیچ چیزی را نمی‌توان هم ردیف شهید قرار داد.

شهیدی افزود: همانطور که شهید مطهری گفته است شهدا شمع محفل بشریت هستند و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت جامعه ایثارگران هستیم.

نماینده ولی فقیه گفت: روزی که حکم نماینده بنیاد شهید را از ولایت فقیه دریافت کردم ایشان فرمودند هیچ خدمتی جبران کاری که ایثارگران کرده‌اند را نمی‌کند لذا نگویید خدمت می‌کنیم بلکه تنها از کار بزرگ ایثارگران دارید سپاسگزاری می‌کنید.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران اظهار کرد: من در طول بازدید‌هایم از جامعه ایثارگری جانبازی را دیدم که ۳۰ سال بود روی تخت خوابیده بود چگونه می‌توان به اینجانباز خدمت کردحتی اگر تمام وزن او را هم به طلا بدهیم بازهم خدمتی نخواهد بود.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس گفت: در زمانی که من درمسجد خدمت می‌کردم نوجوانی سیزده ساله برای گرفتن تایید مسجد پیش من آمده بود تا بتواند به جبهه برود و در مقابل مخالفت من به دلیل سن کم او گفت حداقل می‌توانم برای نگه داشتن فلاسک آب رزمندگان در جبهه حضور پیدا کنم و زمانی که باز هم با مخالفت روبرو شد اشک ریخت و گفت حضرت قاسم در سیزده سالگی در روز عاشورا از امام حسین دفاع کرد. بنابراین کسانی که از حلقوم کثیفشان حرف‌ها و تهدیداتی شنیده می‌شود نمی‌دانند که ما چه فرهنگی در این زمینه داریم.

وی افزود: مردم مسلمان غزه با وجود تمامی این حملات با قدرت ایستاده‌اند و می‌گویند که ما مقاومت می‌کنیم دشمنان مانمی دانند که شهادت برای ما چه ارزشی دارد و اجرش چیست و تا زمانی که این فرهنگ وجود دارد پیروزی نهایی برای از آن مسلمان است.

شهیدی گفت: در دروان دفاع مقدس نیز همه یک طرف و ما در طرف دیگری بودیم اما مقاومت کردیم و دیدید که پیروزی از آنان مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید بکوشند تا فرهنگ ایثار وشهادت را در جامعه زنده نگه دارند، ادامه داد: این فرهنگ ما را زنده نگه داشته است مقام معظم رهبری نیز همواره به نشر فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرده‌اند زیرا اگر بخواهیم بمانیم این فرهنگ نیز بایدبماند.

معاون رئیس جمهور گفت: امروزه خبرنگاری شغل شریف و پر ارزشی در جامعه ماست که ارزش خود را از ایثار وشهادت می‌گیرد بنابراین چون مدیون این فرهنگ هستیم باید بکوشیم که این فرهنگ در چامعه ما رشد پیدا کند.

وی افزود: کار یک خبرنگار تنویر افکار است وباید در جهت رشد، ‌کمال و فکردهی به جامعه اسلامی بکوشد. خبرنگاری در واقع یک رسالت است.

شهیدی گفت: امیدوارم خبرنگاران بکوشند که فارغ از مسائل جناحی وسیاسی کار کنند مقام معظم رهبری ترسیم کننده برنامه‌های کشور هستند و همه باید همانگونه که ایشان ترسیم کرده‌اند قدم بردارند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران باید بکوشندکه اطلاعات صحیح را در اختیار جامعه بگذارند و گزارش‌های آن‌ها شفاف باشد و از آنچه فکر می‌کنند آرامش جامعه را برهم می‌زند پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه اظهار کرد: انتشار اخبار صادقانه، جلب اعتماد مردم و مسئولین و امانت داری در اخبار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های عملکرد یک خبرنگار است. نظام ما نیاز به آرامش دارد و اصحاب رسانه با اخلاق صحیح می‌تواند در این زمینه بکوشد.

وی ادامه داد: همانطور که ماسعی کردیم در این یازده ماه به دور از سیاسی کاری عمل کنیم از اصحاب رسانه نیز می‌خواهیم اخبار این حوزه را بدور از جنجال و مسائل سیاسی و جناحی منعکس کنند و درهای بنیاد برای این کار بر روی خبرنگاران باز است.

وی در پایان اشاره کرد: خبرنگاران باید سعی کنند با همه افراد و طیف‌ها و همینطور مسئولین جامعه ارتباط صمیمانه‌ای داشته باشند.

در ادامه برندگان این همایش به شرح زیر اعلام شد:
جایزه خبرگزاری بر‌تر در مورد جامعیت کشوری در انعکاس اخبار حوزه ایثار وشهادت به مهندس خدادادی مدیر مسئول خبرگزاری ایرنا، جایزه خبرگزاری بر‌تر در خصوص داشتن اخبار اختصاصی وویژه وفعال در حوزه شهادت به سید نظام موسوی مدیر مسئول خبرگزاری فارس اهداشد.
همچنین جایزه خبر بر‌تر به فاطمه اسماعیلی خبرنگار ایسنا و جایزه عکس بر‌تر به آقای محسن بخشنده عکاس خبرگزاری ایرنا اهداشد.
جایزه گزارش بر‌تر نیز به وحید حسن‌زاده از خبرگزاری ایکنا اهداشد.

این همایش در حوزه خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های شهرستان، رادیو وتلوزیون نیز برگزیدگانی داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز