خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

گرفتن مجوز برای فعالیت سمن‌ها از سوی اتحادیه امکان‌پذیر نیست / وزارت کشور بهترین گزینه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۳۲۱

امکان صدور مجوز فعالیت سمن‌ها، از سوی اتحادیه سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد اما سمن‌ها می‌توانند برای خودشان مجوز تشکیل یک اتحادیه را بگیرند و چنین تشکلی را برای خود ایجاد کنند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه این وزارتخانه بهترین گزینه برای صدور مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است، گفت: گرفتن مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد از سوی اتحادیه و یا شورای صنفی این تشکل‌ها امکان پذیر نیست.

مرتضی میر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد تولیت وزارت کشور برای صدور مجوز سازمان‌های مردم نهاد که درلایحه قوانین و مقررات سازمان‌های غیر دولتی ذکر شده است، گفت: وزارت کشور دبیر شورای اجتماعی است، بنابراین می‌تواند بهترین دستگاه برای بر عهده گرفتن تدوین لایحه قوانین و مقررات سازمان های مردم نهاد و همچنین صدور مجوز باشد.

وی ادامه داد: در این لایحه، پیش بینی شده که صدور مجوز عمومی برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد در وزارت کشور صورت بگیرد، سپس با توجه به موضوع فعالیت، موسسان به دستگاه‌های تخصصی مرتبط مانند سازمان حفاظت محیط زیست، بهزیستی و… ارجاع داده شود.

قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا این امر موجب دوباره کاری و افزایش محدودیت‌ها برای تاسیس سازمان‌های مردم نهاد نخواهد شد، گفت: این گونه نیست، زیرا با دریافت مجوز از وزارت کشور، دستگاههای تخصصی متوجه می‌شوند که این مجموعه صلاحیت تاسیس یک سازمان مردم نهاد را دارا است، همچنین پراکندگی‌هایی که در گذشته برای گرفتن تایید صلاحیت از وزارت اطلاعات و پلیس امنیت و… وجود داشت با گرفتن مجوز از وزارت کشور مرتفع می‌شود.

وی افزود: همچنین مدت زمان گرفتن مجوز از وزارت کشور تنها یک هفته به طول می‌انجامد، در حالی که پراکندگی‌هایی که در گذشته وجود داشته؛ سبب طولانی شدن این فرایند‌ها برای موسسان سازمان‌های غیر دولتی می‌شد.

میرباقری در مورد پیشنهاد مطرح شده از سوی سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر گرفتن پروانه فعالیت این سازمان‌ها از اتحادیه و یا شورای صنفی سمن‌ها، گفت: امکان چنین مساله‌ای در کشور وجود ندارد اما سمن‌ها می‌توانند برای خودشان مجوز تشکیل یک اتحادیه را بگیرند و چنین تشکلی را برای خود ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز