خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرهنگ مقاومت را برای مردم زنده کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۲۵

من به مردم فلسطین و غزه نیز می‌گویم که می‌توانند با این فرهنگ ایثار و شهادت پیروز باشند و بیت‌المقدس و کشورشان را آزاد کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالروز بازگشت آزادگان به کشور ضمن تجلیل از این افراد و خانواده شهدای آزاده، گفت: باید فرهنگ مقاومت برای مردم زنده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی در کنگره تجلیل از شهدای غریب آزاده با بیان اینکه امسال بنیاد شهید برنامه ویژه‌ای را برای پدران و مادرانی که فرزندانشان زیر شکنجه در اردوگاه‌های رژیم بعثی به شهادت رسیده‌اند برگزار کرده است، گفت: وظیفه ما است که از این شهدای غریب یاد کنیم و از خانواده‌هایشان تجلیل به عمل بیاوریم.

وی ادامه داد: ۴۲ هزار و ۸۷۹ آزاده در زمان جنگ تحمیلی داشتیم که ۹۰ درصد آنها هنگام اسارت مجروح بودند و ۱۵ درصد از آنها نیز از میان مردم غیر نظامی به اسارت گرفته شده بودند.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه ۸۶ نفر از آزادگان جنگ تحمیلی زن بوده‌اند، اظهار کرد: این زنان شجاعانه ایستادگی کردند و آبروی مردم ایران، بوده و هستند.

شهیدی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که خاطرات خانواده شهدا را ضبط، مکتوب و در اختیار مردم قرار دهیم که البته برای اسرا نیز این اقدام باید صورت بگیرد.

وی اشاره کرد: فرهنگ مقاومت باید برای مردم زنده شود، به صورت کتاب در بیاید و با روش‌های جدید جذب مخاطب کند، زیرا که نسل دوم و سوم ما باید از انقلاب و دفاع مقدس بیشتر بدانند.

نماینده ولی فقیه افزود: من به مردم فلسطین و غزه نیز می‌گویم که می‌توانند با این فرهنگ ایثار و شهادت پیروز باشند و بیت‌المقدس و کشورشان را آزاد کنند.

فرهنگ پایداری را تعمیق ببخشیم

در ادامه این مراسم معصومه آباد عضوی شورای شهر تهران و از آزادگان دوران دفاع مقدس اظهار کرد: این مراسم نه تنها برای تجلیل از آزادگان بلکه روز تکریم مقام آزادگی نیزهست. ما امروزه بیش از همیشه نیاز داریم تا فرهنگ استقامت را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهیم.

وی ادامه داد: قوم و قبیله‌ای امروز به نام داعش جنایت می‌کند، دست‌پرورده رژیم بعثی هستند که رزمندگان ما رو یاروی آنها جنگیدند.

آباد افزود: امیدواریم بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس و پایداری را تعمیق ببخشیم تا کشور ما با این فرهنگ در دنیا مطرح شود و به جای پسته رفسنجان، فرش کاشان و یا زعفران از جمهوری اسلامی ایران با نام فرهنگ استقامت در دنیا یاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز