خبرگزاری کار ایران

در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)؛

محجوب از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۴۶۸

شیعه شهادت را اعتلای امامت می داند و ما امام جعفر صادق(ع) را امامی به زنده نگه داشتن و استحکام بخشیدن به دین می شناسیم.

دبیر کل خانه کارگر در مراسم یاد بود استاد قرآن و پیر غلام اهل بیت(ع) حاج سید کمال طباطبائی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در همایش تکریم دانشگاهیان از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یاد بود استاد قرآن و پیر غلام اهل بیت(ع) حاج سید کمال طباطبائی که در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) به همت مرکز علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد. ضمن خوش آمدگویی به میهمانان این همایش اظهار داشت: امشب شبی است که عالم شیعه سوگوار بزرگترین پایه گذار فقه اسلامی به خصوص فقه شیعه است.

دبیر کل خانه کارگر ادامه داد: نقش امام جعفرصادق(ع) در گرد آوری احکام و کلیات اسلام و همچنین محکمات و متشابهات دین چیزی است که زبانزد شیعه و سنی است، بنابراین یکی از منابع اصلی روایت از امام جعفر صادق(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه شما راجع به امام صادق(ع) می دانید، شاگردان بسیاری است که بعضا در اطراف و اکناف عالم اسلام پخش شدند، اما این برای شناخت امام جعفر صادق(ع) کافی نیست.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی افراد در شیعه مانند زید بن علی(ع) مدعی شدند که امامی که جهاد ندیده امامتش باطل است که این یک حرف افراطی است در حالی که شیعه شهادت را اعتلای امامت می داند و ما امام جعفر صادق(ع) را امامی به زنده نگه داشتن و استحکام بخشیدن به دین می شناسیم.

محجوب گفت: در این شب به طور ویژه یادی می کنیم از حاج سید کمال طباطبائی، عزیزی که شعر، گفتار و کلام نقد مدیون او است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این مراسم اگر چه در شب شهادت امام جعفرصادق(ع) و برای بزرگداشت این شهادت برگزار شده است اما در واقع در این مجلس یادی هم خواهد شد از کسانی که گفتار، پیام و نوشتار دارند.

محجوب در پایان ضمن تجلیل از خانواده مرحوم پیر غلام حاج سید کمال طباطبائی گفت: آرزو می کنم خداوند روح متعال آن عزیز را که سیدی از سلسله ائمه معصومین(ع) است، در کنار جد بزرگوارشان محشور بدارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز