خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

مشکل افراد فاقد شناسنامه برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۲۲

اسناد هویتی برای تمام ایرانیان حتی در اقصی نقاط جهان صادر خواهد شد و مدارک هویتی در اختیار تک تک آنان که هویت‌شان مورد تایید قرار گیرد، گذارده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از برطرف شدن مشکل افراد فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: کمیته‌ای برای رفع مشکلات این افراد تشکیل شده که از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌ است.

به گزارش ایلنا، محمد ناظمی اردکانی در سفر به استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تلاش تمامی پرسنل سازمان ثبت‌احوال کشور این است که تمامی وقایع حیاتی در مهلت قانونی انجام شود.

وی افزود: ثبت ولادت در ۱۵ روز، فوت ۱۰ روز و ازدواج و طلاق در مهلت قانونی انجام می‌شود و این توفیق بزرگی است که سازمان ثبت‌احوال برای خود تعریف کرده است.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور بیان کرد: در زمینه فاقدین شناسنامه در شهرستان نیک‌شهر و جنوب سیستان و بلوچستان، کمیته‌ای برای رفع مشکلات این افراد تشکیل شده که از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

ناظمی اردکانی تصریح کرد: تاکنون با پیگیری‌های استاندار و فرمانداران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان، دستورالعملی تهیه شده است که در آینده‌ای نزدیک با تأیید شورای ثبت‌احوال کشور، برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در روستاها، معتمدان، اعضای شوراها و ریش‌سفیدان بهره‌گیری شده تا نسبت به رفع و حل و فصل پرونده‌های فاقدین شناسنامه اقدام شود.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: افرادی که در حال حاضر پرونده‌هایشان تشکیل شده است از این ظرفیت بهره‌مند شده تا مشکلات موجود در حد و توان و حتی المقدور، برطرف شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به اسناد هویتی اظهار کرد: اسناد هویتی برای تمام ایرانیان حتی در اقصی نقاط جهان صادر خواهد شد و مدارک هویتی در اختیار تک تک آنان که هویت‌شان مورد تایید قرار گیرد، گذارده می‌شود.

وی افزود: در زمینه نشر و آمار اطلاعات کشوری جمعیت یکی از وظایف ذاتی این سازمان این است که با توجه به جمع‌آوری اطلاعات امید می‌رود بتوانیم آمار دقیقی در اختیار مسئولان و تصمیم‌گیران کشور قرار دهیم.

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمار جمعیت کشور ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است و آمار جمعیتی استان سیستان و بلوچستان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز