خبرگزاری کار ایران

سازمان ثبت احوال اعلام کرد:

نام رضا در شناسنامه ۵ میلیون و ۱۵۲ هزار ایرانی ثبت شده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۳۹

نام رضا، القاب، کنیه‌ها و اسامی ترکیبی با این نام مبارک قریب به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

سازمان ثبت احوال اعلام کرد: مردم مومن ایران نزدیک به پنج میلیون و ۱۵۲ هزار فرزند خود را به نام، القاب و کنیه‌های امام هشتم شیعیان نامیده‌اند.

به گزارش ایلنا، نام نیکو و زیبا ضمن آنکه بر احترام و تکریم کودک می‌افزاید، نشان‌دهنده نوع تفکر و علایق فکری و روحی خانواده‌ است و آمارهای ثبت احوال نشاندهندهٔ ارادت مردم ایران زمین به امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) است چرا که براساس گزارش‌های این پایگاه؛ نام رضا، القاب، کنیه‌ها و اسامی ترکیبی با این نام مبارک قریب به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار بار در این پایگاه به ثبت رسیده است.

بر اساس آمارهای پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال، نام رضا قریب به یک میلیون و پنجاه هزار و همینطور القاب و کنیه‌های ایشان بیش از ۳۵۷ هزار بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور ثبت شده است.

همچنین طبق این آمار‌ها بالغ بر ۳میلیون ۷۴۷ هزار نام در ترکیب با نام رضا در شناسنامه مردان ایران زمین ثبت شده است که حاکی از عشق، علاقه و ارادت مردمان مومن این کشور است و نام‌های علی‌رضا، احمدرضا و محمدرضا از فراوان‌ترین آنها است.

آنچه از متون معتبر اسلامی در این خصوص وارد شده این است که نام نیک در دنیا و آخرت براى انسان وسیله شرافت و سربلندى و برکت است. از سخنان معصومین علیهم‏السلام استفاده مى‏شود که روز قیامت هر کس را با‌‌ همان نام خودش صدا مى‏ زنند و اگر نام او از نام‏هاى خوب باشد براى او سودمند خواهد بود، نام نیک داشتن خصوصا همنامی با یکی از اهل بیت علیهم السلام موجب افتخار است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز