خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال:

شهروندان تغییر نشانی خود را در پایگاه ثبت احوال ثبت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۴۷۳

پیشتر برای افراد پس از ثبت تغییر نشانی، کارت شناسایی ملی جدید صادر و ارسال می‌شد اما با توجه به کثرت تغییر نشانی ها و برنامه سازمان ثبت احوال برای صدور کارت هوشمند ملی هموطنان، دیگر لزومی به صدور کارت جدید نمی‌بینیم و این تغییر نشانی برای استفاده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: شهروندان برای دریافت به موقع و درست خدمات، باید تغییر نشانی خود را در کوتاه‌ترین زمان در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور ثبت کنند.

به گزارش ایلنا از ثبت احوال کشور، «حمید پارسایی» افزود: برای سهولت کار شهروندان، فرمی ساده برای ثبت تغییر نشانی در سایت ثبت احوال به آدرسwww. sabteahval. ir طراحی شده که هموطنان می‌توانند با مراجعه به آن و با ارائه اطلاعاتی مختصر، سریع و رایگان، تغییر نشانی خود را در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت کنند.

وی ادامه داد: پیشتر برای افراد پس از ثبت تغییر نشانی، کارت شناسایی ملی جدید صادر و ارسال می شد اما با توجه به کثرت تغییر نشانی ها و برنامه سازمان ثبت احوال برای صدور کارت هوشمند ملی هموطنان، دیگر لزومی به صدور کارت جدید نمی بینیم و این تغییر نشانی برای استفاده در پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت می شود.

پارسایی به قوانین مربوط به صدور کارت شناسایی ملی برای همه ایرانیان و الزام ثبت شماره ملی، کدپستی افراد بر رو و پشت کارت های ملی و کاربردی شدن آن اشاره کرد و افزود: شماره ملی چند سالی است که کاربردی شده، اما کد پستی هنوز کاربردی نشده و دستگاه ها باید در این زمینه کار را آغاز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز