خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:

۹ زائر ایرانی بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۲۸

هم‌اکنون ۹ زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی تحت درمان قرار دارند که چهار نفر در بیمارستان ملک فیصل، چهار نفر در بیمارستان نور و یک نفر در ملک‌عبدالعزیز بستری شده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از بررسی امکان ارائه خدمات مشترک پزشکی میان ایران و عربستان خبر داد و گفت: بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی – ایرانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سیدعلی مرعشی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته با «طلال‌قطب» رئیس هیات مدیره موسسه مطوفین گفت: بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی – ایرانی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به تفاهم اولیه در این‌باره دست‌ پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز از وزارت‌خانه‌های بهداشت و حج کشور عربستان تاکید کرد: با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و نیاز آن‌ها به خدمات بهداشتی، امکان دسترسی آنها به پزشکان ایرانی در تمامی سال فراهم خواهد شد.

مرعشی در خصوص وضعیت زائران ایرانی گفت: هم‌اکنون ۹ زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی تحت درمان قرار دارند که چهار نفر در بیمارستان ملک فیصل، چهار نفر در بیمارستان نور و یک نفر در ملک‌عبدالعزیز بستری شده‌اند.

وی از حضور ۶۰ پزشک زن برای اولین‌بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: با توجه به جابه‌جایی مکان استقرار درمانگاه‌های ایرانی در منا و عرفات، کار اجرایی آماده‌سازی آن‌ها آغاز شده و امیدواریم در ۳-۴ روز آینده به بهره‌برداری برسند.

هم‌اکنون علاوه بر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه، مطب‌ها و درمانگاه‌های این مرکز در تمامی اماکن اقامتی زائران ایرانی در این شهر، فعال هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز