خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت:

برای حج و عمره بعدی از نظر تامین منابع ارزی مشکلی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۴۹۹

برخی مسایل و مشکلات در اختیار ما نیست و تابع عوامل و شرایط بیرونی است / در حج سال جاری، ۲۰ درصد نیروهای ستاد و بعثه کاهش یافت که به جای آنها زائران در نوبت، مشرف شدند.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بحران تأمین و انتقال ارز جهت اجرای عملیات حج آزار دهنده و سنگین بود، گفت: به لطف خدا و همت سازمان و بعثه و همکاری بانک مرکزی و وزارت خارجه این مساله رفع شده و برای حج و عمره بعدی از نظر تامین منابع ارزی مشکلی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از سازمان حج و زیارت، «سعید اوحدی» در آستانه ایام تشریق در همایش روحانیون کاروان‌ها در محل بعثه مقام معظم رهبری، با بیان اینکه خدمات سازمان حج و زیارت با خدمات فرهنگی و آموزشی و نظارتی کاملا مرتبط است، خطاب به روحانیون کاروان‌ها گفت: این خدمات یک منظومه، سیستم و فرایند هستند که خروجی آنها منتهی به رضایت و گوشه‌گیری معنوی مردم خواهد بود.

رییس سازمان حج و زیارت، مدیریت در حج را یک مدیریت فرابخشی دانست و افزود: برخی مسایل و مشکلات در اختیار ما نیست و تابع عوامل و شرایط بیرونی است و دستگاه‌های متعددی در ایران و عربستان ممکن است دخیل باشند مانند نحوه ویزای حج عربستان که برای برخی کشور‌ها بحران ایجاد کرد اما به لطف خدا با مدیریت سازمان و همکاری ارگان‌ها، برای ما مشکل ایجاد نشد.

وی ادامه داد: در مدیریت فرابخشی حج باید تا حد امکان عوامل موثر متعدد و پراکنده را به یک وحدت و انسجام برسانیم تا نظم بهتر و خدمات بیشتری ارائه دهیم که در این راستا بین سازمان حج و زیارت و بعثه و مرکز پزشکی این یکپارچگی وجود دارد.

اوحدی با بیان اینکه در مدیریت از نوع فرابخشی نیاز به مشارکت پذیری و خردجمعی و نقد و بهره برداری از ایده‌ها و نظرات است تا بر پراکندگی‌ها غلبه کنیم، گفت: کارگروه‌های تخصصی با حضور صاحبنظران حوزه‌های مختلف تشکیل شد. یکی از این کمیته‌ها کارگروه تخصصی صیانت از حقوق زائر است.

وی تصریح کرد: اکنون حجاج کشورهای دیگر با اینکه خدمات کمتری نسبت به ما می‌گیرند، اما قیمت بیشتری می‌پردازند.

اوحدی ادامه داد: همچنین در حج سال جاری، ۲۰ درصد نیروهای ستاد و بعثه کاهش یافت که به جای آنها زائران در نوبت، مشرف شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز