خبرگزاری کار ایران

محسن نظافتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاروان‌های زیارتی ایران تاکنون بدون کسری برگشته‌اند

کد خبر : ۲۱۵۶۲۸

چنانچه خبر کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی صحت داشته باشد باید مربوط به سال های اول سقوط صدام باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت کشور گفت: تا آنجایی که اطلاعات ثبت‌نام، اعزام و سازماندهی ما نشان می‌دهد ما با هیچ عدم بازگشتی از زائرین مواجه نبوده‌ایم و چنانچه مواردی هم باشد مربوط به سازمان حج و زیارت نمی‌شود.

محسن نظافتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص خبری در رابطه با کشف اجساد تعدادی از زائران ایرانی عتبات عالیات در یک گور دسته‌جمعی در بغداد، اظهار داشت: چنانچه خبر کشف گور دسته جمعی زائران ایرانی صحت داشته باشد باید مربوط به سال های اول سقوط صدام باشد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت کشور افزود: رفت و آمد زائران به صورت کاروانی است و چنانچه یک نفر هم از این زائرین ناپدید شود کاملا مشخص خواهد شد و ما هیچ گزارشی از عدم بازگشت زائرین نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: حداقل در سه سال گدشته در خصوص زائرین اربعین هم ما گزارشی از عدم بازگشت زائرین نداشته ایم و تنها چند نفر معدود بودند که به علت دستگیری در عراق در خصوص جرائمی همچون مواد مخدر به کشور برنگشتند که اسامی آنها و محل زندانی شدن آنها مشخص است.

نظافتی تصریح کرد: نکته بعدی این است که مسیر ما نیز مسیری که گفته می‌شود اجساد زائران ایرانی در آن یافت شده است، نیست.

به گفته مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت کشور اصل خبر هنوز در دست بررسی است و تایید نشده است.

نظافتی گفت: چنانچه چنین خبری نیز صحت داشته باشد این اجساد باید متعلق به سال‌های اول سقوط صدام باشد که مردم به صورت خودجوش با پای پیاده به زیارت کربلا می‌رفتند؛ چرا که مسیر پیدا شدن این اجساد نزدیک بغداد بوده و این مسیر‌‌ یکی از مسیرهای سال اول سقوط صدام بوده است.

وی یادآور شد: راهپیمایی‌های ما از سمت مهران، چزابه و شلمچه به سمت نجف و از سمت نجف به کربلاست و دیگر به بغداد نمی‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز