خبرگزاری کار ایران

تشکر ریحانه جباری از افشین علا

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۳۱۴

خانم جباری گفت متأسفانه درفضای مجازی خیلی ها به این خانواده اهانت کرده اند. به خدا من راضی نیستم. حتی با این حالم کامنت گذاشته ام که من راضی نیستم به این خانواده داغدارتوهین شود…

ایلنا: افشین علا، شاعر و عضو هیات مدیره انجمن شاعران ایران، از تماس مادر ریحانه جباری با وی برای تشکر از شعری که خطاب به خانواده سربندی سروده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، او در جدیدترین مطلب خود در صفحه شخصی اش در شبکه ارتباطی چهره ها و مردم، چنین نوشت: «چندشب پیش که طبق معمول هرسال برای ایام دهه محرم درشمال بودم، شماره ناشناسی را روی صفحه گوشی ام دیدم. وقتی که جواب دادم صدای خسته اماپرطنین زنی راشنیدم که وقتی خودش رامعرفی کرد، بر جامیخکوب شدم. اومادر ریحانه جباری بود!»

علا با ابراز تعجب از شنیدن صدای مادر ریحانه نوشت: «نفسم بند آمده بود. نمی دانستم چه باید بگویم. اما توضیح خود ایشان، کار مرا آسان کرد. گفت مدتهاست دنبال شماره ام گشته و امشب یعنی شب هفت دخترش، تصادفا یکی از مهمانها شماره مرا داشته است. بدیهی است که حیرت زده شده بودم. نه من ایشان را می شناختم، نه ایشان، مرا. بعد از اعدام ریحانه هم دیگر چه کاری از من ساخته بود؟ چه چیزی باعثشده بود این مادر داغدار در شب هفت دخترش سراغ مرا بگیرد؟»

این شاعر متوجه می شود ریحانه سروده اش را که در آن از خانواده سربندی خواسته بود او را ببخشند، خوانده است: «ریحانه قبل از اعدام شعر مرا خطاب به خانواده مرحوم سربندی خوانده بود و از مادرش خواسته بود از من تشکر کند. چه احساسی می توانستم داشته باشم؟ کمترین تلاش را برای نجات او کرده بودم. تلاشی که حاصلی هم نداشت، اما ریحانه ممنون بود!»

ای کاش خانواده محترم سربندی رضایت می دادند

او در ادامه نوشته است: «مادر داغدار ریحانه هم برای تشکر زنگ زده بود. هضم قضیه برایم سخت بود، اما درک این حقیقت که هنوز آیین قدرشناسی در بین ما زنده است، حتی پای چوبه دار، حتی توسط مادری که در شب هفت دختر جوانش زنگ زده، در دلم غوغایی به پا کرد. گریه ام گرفته بود. فقط توانستم تسلیتی بگویم و ابراز تأسفی و اینکه ای کاش خانواده محترم سربندی رضایت می دادند.»

مادر ریحانه: راضی نیستم به خانواده سربندی توهین شود

علا با ستایش از منش و مرام مادر ریحانه می نویسد: «خانم جباری گفت متأسفانه درفضای مجازی خیلی ها به این خانواده اهانت کرده اند. به خدا من راضی نیستم. حتی با این حالم کامنت گذاشته ام که من راضی نیستم به این خانواده داغدارتوهین شود…»

«آن شب مکالمه کوتاه ما تمام شد، اما من هنوز تحت تأثیرم. برای ریحانه جباری طلب آمرزش می کنم. برای روح مرحوم سربندی هم که طبق شنیده ها بر سر نماز کشته شد، شادی و آرامش آرزو می کنم، اما نمی توانم از منش و مرام مادر ریحانه تجلیل نکنم و نمی توانم از خانواده سربندی گله نکنم. قصاص حق این عزیزان بود، اما ایکاش گذشت کرده بودند. هر چند زمان ای کاش ها گذشته و حالا باید امید داشته باشیم که کینه ای در دل دو خانواده قاتل و مقتول باقی نماند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز