خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

۱۸ هزار کشته بر اثر سوانح ترافیکی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۴۲

از هر ۹ نفر کشته تصادفات ۷ نفر مرد هستند / ۴۳ درصد تلفات را نیز جوانان بین ۲۱ تا ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از هر ۱۰کشته سوانح ترافیکی ۹ نفر در کشورهای در حال توسعه هستند، گفت: در کشور ما سالانه ۱۸۰۰۰ نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم یادمان قربانیان سوانح رانندگی که در محل آسایشگاه کهریزک برگزار شد، گفت: سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در دنیا بر اثر سوانح رانندگی کشته می‌شوند و سالانه ۵۰ میلیون نفر نیز بر اثر این سوانح دچار مصدومیت می‌شوند که نشان می‌دهد جهان صنعتی جهان پرمخاطره‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در هر شش ثانیه یک نفر بر اثر سوانح ترافیکی کشته می‌شود، تصریح کرد: از هر ۱۰ نفر کشته شده ۹ نفر در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

به گفته آخوندی در ایران سالانه ۳۰۰ هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی دچار مصدومیت می‌شوند که رقم بزرگی است.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه از هر ۹ نفر کشته تصادفات ۷ نفر مرد هستند، گفت: ۴۳ درصد تلفات را نیز جوانان بین ۲۱ تا ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: ۴۵ درصد افراد کشته شده در این سوانح عابران پیاده و موتورسواران هستند که نشان می‌دهد عدم رعایت قوانین تا چه حد می‌تواند، در بروز حوادثنقش داشته باشد.

به گفته وی یک سوم افراد کشته شده در تصادفات نیز زیردیپلم هستند، که نشان دهنده تاثیر آموزش و سواد در بروز حوادثترافیکی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز